معرفی 20 کتاب کاربردی برای مدیران محصول

مدیریت محصول به عنوان یکی از نقاط کلیدی در موفقیت هر تیم توسعه و هر سازمان فعال در حوزه فناوری اطلاعات به شمار می‌آید. یک مدیر محصول با مسئولیت‌های گسترده از تحلیل بازار تا استراتژی‌گذاری و تا سرانجام توسعه محصول و بهبود طراحی تجربه کاربری، در تمام مراحل سیکل حیات محصول نقش دارد. این نقش بسیار چالش‌برانگیز است و از مدیر محصول نیاز به داشتن دانش گسترده در زمینه‌های مختلف دارد.

 

کتاب های کاربردی برای مدیران محصول

 

زمینه هایی که یک مدیر محصول نیاز دارد دانش نسبتا خوبی از انها داشته باشد به شرح زیر است:

 

  1. تحلیل بازار و نیازهای مشتری:

    • درک عمیق از نیازها و ترجیحات مشتریان.
    • توانایی انجام تحلیل بازار و پیش‌بینی روندها.
  2. استراتژی محصول:

    • توانایی تعیین استراتژی‌های محصول و افزایش توان رقابتی.
    • تعیین هدف‌ها و معیارهای اندازه‌گیری عملکرد محصول.
  3. توسعه محصول:

    • دانش در زمینه توسعه نرم‌افزار یا فنی‌های مرتبط با محصول.
    • تجربه در مدیریت تیم‌های توسعه.
  4. تست و کیفیت:

    • فهم کامل از فرآیندها و تکنیک‌های تست محصول.
    • توانایی ارتقاء کیفیت محصول و رفع مشکلات.
  5. مدیریت پروژه:

    • تجربه در مدیریت پروژه و تیم‌های توسعه.
    • استفاده از فرآیندها و ابزارهای مدیریت پروژه.
  6. ارتباطات بین‌افراد:

    • مهارت‌های ارتباطی بالا و توانایی کار در تیم.
    • توانایی ارتباط با اعضای مختلف تیم و سایر اقشار سازمانی.
  7. تجربه کاربری و طراحی تجربه کاربری (UX/UI):

    • توانایی در ارزیابی و بهبود تجربه کاربری.
    • آشنایی با اصول طراحی و توسعه ویژگی‌های دوستانه به کاربر.
  8. مدیریت ریسک:

    • توانایی شناسایی و مدیریت ریسک‌های مختلف محصول.
    • انجام تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها).
  9. آشنایی با فرآیندهای تجاری:

    • تفهیم مفاهیم مرتبط با مدیریت محصول در سازمان.
    • توانایی هماهنگی با بخش‌های مختلف سازمان.
  10. آگاهی اقتصادی و مالی:

    • درک اصول اقتصادی و مالی مرتبط با مدیریت محصول.
    • توانایی بررسی تأثیر تصمیمات بر میزان سودآوری.

برای بهبود مهارت‌های خود، می‌توانید دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت محصول، مدیریت پروژه، طراحی تجربه کاربری و موارد مشابه دنبال کنید و تجربه کاری در زمینه مدیریت محصول را نیز افزایش دهید.

 


 

با توجه به این مسئله مهم در ادامه اجایلشو 20 کتاب آموزنده و کاربردی را در 10 زمینه بالا به شما معرفی می کند.

 


تحلیل بازار و نیازهای مشتری:

 

The Lean Startup- ( نوشته‌ی Eric Ries):

How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses

این کتاب نقش بسیار مهمی در فهم رویکردهای نوآوری و مدیریت پروژه در شرایط عدم اطمینان دارد. این کتاب به مدیران محصول کمک می‌کند تا فرآیندهای نوآوری و تجربه مشتری را بهبود بخشند. همچنین با ارائه اصول اقتصادی و مالی برای کسب‌وکارهای نوپا، به مدیران محصول کمک می‌کند تا تصمیمات مبتنی بر اطلاعات مالی صحیح‌تری بگیرند.

 

اریک ریس استارت‌آپ را سازمانی تعریف می‌کند که برای ایجاد چیزی جدید در شرایط عدم اطمینان شدید فعالیت می‌کند. این به همان اندازه برای یک نفر در یک گاراژ یا گروهی از متخصصان باتجربه در اتاق هیئت مدیره Fortune 500 صادق است. وجه مشترک آنها ماموریت نفوذ در مه عدم قطعیت برای کشف مسیری موفق برای کسب و کار پایدار است.

رویکرد استارت‌آپ ناب شرکت‌هایی را پرورش می‌دهد که هم سرمایه کارآمدتری داشته باشند و هم خلاقیت انسانی را به‌طور مؤثرتری به کار گیرند. با الهام از درس‌های تولید ناب، بر «یادگیری معتبر»، آزمایش‌های علمی سریع، و همچنین تعدادی از روش‌های غیر شهودی متکی است که چرخه‌های توسعه محصول را کوتاه می‌کند، پیشرفت واقعی را بدون توسل به معیارهای بیهوده اندازه‌گیری می‌کند و یاد می‌گیرد که مشتریان واقعاً چه می‌خواهند. . این یک شرکت را قادر می‌سازد تا با چابکی مسیرها را تغییر دهد و برنامه‌ها را اینچ به اینچ، دقیقه به دقیقه تغییر دهد.

استارتاپ ناب به جای اتلاف وقت برای ایجاد طرح‌های تجاری مفصل، راهی را به کارآفرینان - در شرکت‌هایی با هر اندازه‌ای - ارائه می‌کند تا بینش خود را به طور مداوم آزمایش کنند، تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، سازگار شوند و تطبیق دهند. Ries رویکردی علمی برای ایجاد و مدیریت استارت‌آپ‌های موفق در عصری ارائه می‌کند که شرکت‌ها بیش از هر زمان دیگری نیاز به نوآوری دارند.

 

 

 

 

 

ناخودآگاه ‌مشتری ‌چه ‌می‌گذرد؟ - (آناهیتا خرمی بنارکی، یاسمن باقرزاده بیوکی):

ناخودآگاه ‌مشتری ‌چه ‌می‌گذرد؟

چگونه مشتریان احساسات، نیازها و تصمیمات خود را ابراز می‌کنند.

این کتاب با بررسی عمیق نحوه ارتباط با مشتریان و درک نیازها و ترجیحات آنان، به مدیران محصول کمک می‌کند تا محصولات خود را با دقت بیشتری طراحی و ارتقاء دهند.

 

در بخشی از کتاب در ناخودآگاه ‌مشتری ‌چه ‌می‌گذرد؟ نورومارکتینگ و ناخودآگاه مشتری می‌خوانیم:

ویل روگرز می‌گوید: «تبلیغات، هنر قانع کردن مردم است تا پولی را که ندارند برای چیزی که نمی‌خواهند هزینه کنند.» صدها میلیارد دلار در هر سال بابت تبلیغات هزینه می‌شود. مصرف‌ کنندگان هر روز با بیش از ده‌ هزار پیام بازرگانی گوناگون بمباران می‌شوند. این در حالی است که اکثریت این پیام‌ها، سیستم عصبی انسان را به‌ درستی تحت تاثیر قرار نمی‌دهند و در جلب توجه، احساسات، هیجان و به‌ خاطر سپردن مشتریان ناکارآمد هستند. اگرچه از هر ده آمریکایی نه نفر اعتمادی به تبلیغات ندارند. با این حال تبلیغات یاوری جدا نشدنی از بازار کار است. با وجود بحران اقتصادی، مردم دست از خرید نمی‌کشند و در این میان تبلیغات، نقش مهمی در سوق دادن مردم به سوی کالای مورد نظر ایفا می‌کند. نظریه‌ی جدید نشان می‌دهد چگونه تبلیغات می‌تواند در ذهن ناخودآگاه مشتریان نفوذ کند. «مارک چنگیزی» متخصص علوم شناختی در انیستیتو پلی‌تکنیک رنسلر به بررسی این نظریه پرداخت.

 


استراتژی محصول:

 

Inspired - (نوشته‌ی Marty Cagan):

How To Create Products Customers Love

موفق‌ترین شرکت‌های فناوری امروز - آمازون، گوگل، فیس‌بوک، نتفلیکس، تسلا- چگونه محصولاتی را طراحی، توسعه و به کار می‌گیرند که به معنای واقعی کلمه عشق میلیاردها نفر را در سراسر جهان به دست آورده است؟ شاید تعجب آور باشد که آنها این کار را بسیار متفاوت از اکثریت قریب به اتفاق شرکت های فناوری انجام می دهند. در INSPIRED، مارتی کیگان، رهبر فکری مدیریت محصول فناوری، یک کلاس کارشناسی ارشد در مورد چگونگی ساختار و کارکنان یک سازمان محصول پر جنب و جوش و چگونگی کشف و ارائه محصولات فناوری که مشتریان شما آن را دوست دارند، در اختیار خوانندگان قرار می دهد - و این برای شما مفید خواهد بود. کسب و کار.

با بخش‌هایی در مورد گردآوری افراد و مجموعه مهارت‌های مناسب، کشف محصول مناسب، پذیرش یک فرآیند موثر و در عین حال سبک وزن، و ایجاد فرهنگ قوی محصول، خوانندگان می‌توانند اطلاعاتی را که یاد می‌گیرند استفاده کنند و فوراً آن‌ها را در سازمان‌های خود به کار گیرند - به‌طور چشمگیری سازمان خود را بهبود بخشند. تلاش های محصول

چه یک استارت‌آپ اولیه باشید که برای رسیدن به تناسب محصول/بازار تلاش می‌کند، یا یک شرکت در مرحله رشد که تلاش می‌کند تا سازمان محصول شما را افزایش دهد، یا یک شرکت بزرگ و با سابقه که تلاش می‌کند توانایی خود را برای ارائه مداوم ارزش جدید برای شما بازیابی کند. مشتریان، INSPIRED شما و سازمان محصولتان را به سطح جدیدی از تعامل با مشتری، نوآوری مداوم و موفقیت تجاری می برد.

 

 

 

 

 

The Critical Few :

نویسندگان: Jon R. Katzenbach , James Thomas , Gretchen Anderson

Energize Your Company’s Culture by Choosing What Really Matters

در یک نظرسنجی جهانی توسط مرکز کاتزنباخ، 80 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که سازمان آنها برای موفقیت باید تکامل یابد. اما یک چهارم کامل از آنها گزارش دادند که تلاش برای تغییر در سازمان آنها هیچ نتیجه قابل مشاهده ای نداشته است. چرا؟

سرنوشت هر تلاش برای تغییر بستگی به این دارد که آیا و چگونه رهبران فرهنگ خود را درگیر می کنند: الگوهای خودپایدار رفتار، احساس، تفکر و باور که تعیین می کند کارها در یک سازمان چگونه انجام می شود. فرهنگ به جای صریح، ضمنی است، احساسی است تا عقلانی - این چیزی است که کار با آن را بسیار سخت می‌کند، اما این همان چیزی است که آن را بسیار قدرتمند می‌کند.

برای اولین بار، این کتاب روش‌شناسی اثبات‌شده مرکز کاتزنباخ را برای شناسایی چهار عنصر حیاتی فرهنگ شما ارائه می‌کند: ویژگی‌ها، ویژگی‌هایی که در قلب ارتباط عاطفی افراد با کاری که انجام می‌دهند. رفتارهای کلیدی، اقداماتی که اگر در مقیاس بزرگ‌تری تکرار شوند، شرکت شما را به موفقیت سوق می‌دهند. رهبران غیررسمی معتبر، افرادی که درجه بالایی از "شهود عاطفی" یا ارتباط اجتماعی دارند. و معیارها، اقدامات یکپارچه و متفکرانه برای ردیابی پیشرفت، تشویق چرخه خودتقویت‌کننده تغییرات پایدار و پیوند با عملکرد تجاری.

 


توسعه محصول:

 

User Story Mapping- (نوشته‌ی Jeff Patton):

Discover the Whole Story, Build the Right Product

نقشه برداری داستان کاربر یک ابزار ارزشمند برای توسعه نرم افزار است، زمانی که متوجه شوید چرا و چگونه از آن استفاده کنید. این کتاب روشنگر به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه این تکنیک اغلب به اشتباه می‌تواند به تیم شما کمک کند تا روی کاربران و نیازهای آنها متمرکز بماند بدون اینکه در اشتیاق به ویژگی‌های محصول فردی گم شود. نویسنده جف پاتون به شما نشان می‌دهد که چگونه نقشه‌های داستانی قابل تغییر به تیم شما کمک می‌کنند تا مکالمات بهتری در مورد پروژه در طول فرآیند توسعه داشته باشند. تیم شما یاد خواهد گرفت که با درک مشترکی از آنچه که می‌خواهید بسازید و چرا آن را بدست آورید. * با تمرینی برای یادگیری سریع مفاهیم کلیدی، دیدی سطح بالا از نقشه برداری داستان دریافت کنید * درک کنید که داستان ها واقعاً چگونه کار می کنند و چگونه در پروژه های چابک و ناب جان می گیرند * در چرخه زندگی یک داستان شیرجه بزنید، از فرصت ها شروع کنید و عمیق تر شوید به کشف * داستان های خود را آماده کنید، در حین ساخت به آنها توجه کنید و از کسانی که به نرم افزارهای کار تبدیل می کنید بیاموزید

 

 

 

 

 

Crucial Conversations:

نویسندگان: Kerry Patterson, Joseph Grenny, Ron McMillan, Al Switzler

Tools for Talking When Stakes Are High

پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و واشنگتن پست که نحوه ارتباط میلیون‌ها نفر را تغییر داد

«[مکالمات حیاتی] توجه ما را به آن لحظات تعیین کننده ای جلب می کند که به معنای واقعی کلمه زندگی، روابط و دنیای ما را شکل می دهد. . . . این کتاب شایستگی آن را دارد که به‌عنوان یکی از کمک‌های کلیدی رهبری فکری زمان ما، جای خود را بگیرد.»
- از پیشگفتار استفن آر. کاوی، نویسنده 7 عادت افراد بسیار مؤثر

«کیفیت زندگی شما از کیفیت دیالوگ ها و مکالمات شما ناشی می شود. در اینجا نحوه تقویت فورا مکالمات مهم خود آورده شده است."
-مارک ویکتور هنسن، خالق سریال پرفروش شماره 1 نیویورک تایمز، سوپ مرغ برای روح®

اولین نسخه Crucial Conversations در صحنه منفجر شد و نحوه برقراری ارتباط میلیون‌ها نفر را در هنگام بالا بودن مخاطرات متحول کرد. این نسخه جدید ابزارهای زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

  • برای موقعیت های پر خطر آماده شوید
  • خشم و احساسات جریحه دار را به گفتگوی قدرتمند تبدیل کنید
  • صحبت کردن در مورد هر چیزی را ایمن کنید
  • قانع کننده باشید، نه ساینده

 

 

 

 

The Art of Product Management - (نوشته Rich Mironov):

هنر مدیریت محصول ما را به درون رئیس یک رهبر فکری مدیریت محصول می برد. ریچ میرونوف با رنگ و شوخ طبعی، طعم تلاش بی‌وقفه سیلیکون ولی برای فناوری عالی و خلق محصولات جدید را به ما می‌دهد. او به مدیران محصول و متخصصان فناوری در مورد استارت‌آپ‌ها، سازمان‌های بزرگ، نحوه فکر کردن مثل یک مشتری و هزینه‌هایی که باید داشته باشد، توصیه‌های استراتژیک ارائه می‌کند. او همچنین به ما یادآوری می‌کند که محصولات و تیم‌هایمان را دوست داشته باشیم. هنر مدیریت محصول بهترین بینش را از بیش از هفت سال Product Bytes، مجموعه طولانی مدت Rich Mironov در مورد استراتژی محصول، شرکت های فناوری و نحوه تعامل این دو گرد هم می آورد. این مجموعه برای همه کسانی است که چیز جدید بعدی را می‌سازند یا به بازار عرضه می‌کنند. مدیران محصول (و دیگرانی که عمیقاً به محصولات عالی متعهد هستند) خود و مشکلات فرآیند روزانه‌شان را می‌شناسند. چگونه در مورد مشتریان و راه حل ها فکر می کنم؟ چرا سازمان من اینگونه رفتار می کند؟ آیا می توانم به دیگران کمک کنم تا درازمدت فکر کنند یا باید به جای آنها فکر کنم؟ این کتاب زندگی درونی قهرمانان محصول را به تصویر می کشد.

 

 


تست و کیفیت:

 

 

Continuous Delivery - (نوشته‌ی Jez Humble و David Farley):

Reliable Software Releases through Build, Test, and Deployment Automation.

انتشار نرم‌افزار برای کاربران اغلب یک فرآیند دردناک، پرخطر و زمان‌بر است. این کتاب جدید پیشگامانه اصول و شیوه‌های فنی را ارائه می‌کند که امکان تحویل سریع و تدریجی عملکردهای جدید با کیفیت بالا و ارزشمند را به کاربران می‌دهد. از طریق اتوماسیون فرآیند ساخت، استقرار و آزمایش، و بهبود همکاری بین توسعه‌دهندگان، آزمایش‌کنندگان و عملیات، تیم‌های تحویل می‌توانند تغییرات را در عرض چند ساعت – گاهی اوقات حتی چند دقیقه – بدون توجه به اندازه پروژه یا پیچیدگی آن دریافت کنند. از پایه کد آن

جز هامبل و دیوید فارلی با ارائه پایه های یک فرآیند تحویل سریع، قابل اعتماد و کم خطر شروع می کنند. سپس، آنها «خط لوله استقرار» را معرفی می‌کنند، یک فرآیند خودکار برای مدیریت همه تغییرات، از ورود به سیستم تا انتشار. در نهایت، آنها درباره «اکوسیستم» مورد نیاز برای پشتیبانی از تحویل مستمر، از مدیریت زیرساخت، داده و پیکربندی گرفته تا حاکمیت بحث می‌کنند.

نویسندگان تکنیک‌های پیشرفته‌ای از جمله مدیریت خودکار زیرساخت‌ها و انتقال داده‌ها و استفاده از مجازی‌سازی را معرفی می‌کنند. برای هر کدام، آنها مسائل کلیدی را بررسی می کنند، بهترین شیوه ها را شناسایی می کنند و نحوه کاهش خطرات را نشان می دهند.:

  • خودکارسازی تمام جنبه های ساخت، یکپارچه سازی، آزمایش و استقرار نرم افزار
  • اجرای خطوط لوله استقرار در سطوح تیمی و سازمانی
  • بهبود همکاری بین توسعه دهندگان، آزمایش کنندگان و عملیات
  • توسعه ویژگی ها به صورت تدریجی در تیم های بزرگ و توزیع شده
  • پیاده سازی یک استراتژی مدیریت پیکربندی موثر
  • تست پذیرش خودکار، از تجزیه و تحلیل تا اجرا
  • ظرفیت تست و سایر الزامات غیر کاربردی
  • اجرای مستمر استقرار و انتشار بدون توقف
  • مدیریت زیرساخت ها، داده ها، اجزا و وابستگی ها
  • مدیریت ریسک، انطباق و حسابرسی

چه یک توسعه‌دهنده، مدیر سیستم، آزمایش‌کننده یا مدیر باشید، این کتاب به سازمان شما کمک می‌کند سریع‌تر از همیشه از ایده به سمت انتشار حرکت کند—تا بتوانید به سرعت و با اطمینان به کسب‌وکار خود ارزش ارائه دهید.

 

 

 

 

Succeeding with Agile - ( نوشته‌ی Mike Cohn):

این راهنمایی قطعی، واقع بینانه و عملی برای شروع سریع با اسکرام و چابک – و سپس موفقیت در درازمدت است. مشاور و متخصص برجسته چابک، مایک کوهن، توصیه‌های دقیق، نکات قدرتمند و مطالعات موردی در دنیای واقعی را ارائه می‌کند که از تجربه بی‌نظیر او به دست آمده است و به صدها سازمان نرم‌افزاری کمک می‌کند تا Scrum و چابک را به کار گیرند.

Succeeding with Agile برای حرفه ای های نرم افزار عملگرا است که می خواهند پاسخ های واقعی برای سخت ترین چالش هایی که در پیاده سازی Scrum با آن روبرو هستند، داشته باشند. Cohn تمام جنبه های انتقال را پوشش می دهد: شروع، کمک به افراد برای انتقال به نقش های جدید، ساختار تیم ها، افزایش مقیاس، کار با یک تیم توزیع شده، و در نهایت، اجرای معیارهای موثر و بهبود مستمر.

کوهن در سرتاسر بخش‌های «چیزهایی که اکنون باید امتحان کرد» را بر اساس موفق‌ترین توصیه‌های خود ارائه می‌کند. بخش‌های تکمیلی «اعتراض» مکالمات معمولی را با کسانی که در برابر تغییر مقاومت می‌کنند بازتولید می‌کنند و راهنمایی عملی برای رسیدگی به نگرانی‌هایشان ارائه می‌دهند:

  • راه های عملی برای شروع فوری – و "خوب شدن" سریع
  • غلبه بر مقاومت فردی در برابر تغییراتی که اسکرام نیاز دارد
  • کارکنان پروژه های اسکرام و ایجاد تیم های موثر
  • ایجاد "جوامع بهبود" از افرادی که علاقه مند به ایجاد تغییر هستند
  • انتخاب روش‌های فنی چابک برای استفاده یا آزمایش
  • رهبری تیم های خودسازمانده
  • استفاده حداکثری از اسکرام اسپرینت، برنامه ریزی و تکنیک های با کیفیت
  • مقیاس بندی Scrum به پروژه های توزیع شده و چند تیمی
  • استفاده از اسکرام در پروژه هایی با فرآیندهای پی در پی پیچیده یا الزامات انطباق و حاکمیت چالش برانگیز
  • درک تاثیر اسکرام بر منابع انسانی، امکانات و مدیریت پروژه

 

فرقی نمی‌کند چند اسپرینت یا چندین پروژه چابک را انجام داده باشید و هر نقشی داشته باشید - مدیر، توسعه‌دهنده، مربی، ScrumMaster، مالک محصول، تحلیلگر، سرپرست تیم یا سرپرست پروژه - این کتاب به شما کمک می‌کند در پروژه بعدی خود موفق شوید. سپس، به شما کمک می کند تا خیلی بیشتر پیش بروید: به شما کمک می کند کل سازمان توسعه خود را متحول کنید.

 


مدیریت پروژه:

 

 

Scrum - (نوشته‌ی Jeff Sutherland):

The Art of Doing Twice the Work in Half the Time.

در آینده، مورخان ممکن است به پیشرفت بشر نگاه کنند و خطی تند با نام «قبل از اسکرام» و «پس از اسکرام» ترسیم کنند. اسکرام آن پیشگامانه است. این در حال حاضر بیشتر شرکت های برتر فناوری جهان را هدایت می کند. و اکنون شروع به گسترش به هر حوزه ای می کند که رهبران با پروژه های پیچیده دست و پنجه نرم می کنند.
 
اگر تا به حال از سرعت تغییر جهان شگفت زده شده اید، اسکرام یکی از دلایل آن است. افزایش بهره وری تا 1200 درصد ثبت شده است، و هیچ توضیح واضح یا قانع کننده ای برای اسکرام و وعده درخشان آن به اندازه جف ساترلند، مردی که بیش از بیست سال پیش اولین تیم اسکرام را گرد هم آورد، وجود ندارد.
 
مشکلی که جف در آن زمان شروع به حل آن کرد به این خلاصه می شود: مردم در انجام کارها با چابکی و کارآمدی بسیار بد هستند. بهترین برنامه ریزی ها دود می شود. تیم ها اغلب در اهداف متقابل با یکدیگر کار می کنند. و وقتی فشار بالا می رود، ناراحتی اوج می گیرد. با تکیه بر تجربه خود به عنوان یک خلبان جنگنده تحصیل کرده در وست پوینت، متخصص بیومتریک، مبتکر اولیه فناوری ATM و V.P. جف مهندسی یا CTO در یازده شرکت فناوری مختلف، شروع به به چالش کشیدن این واقعیت‌های ناکارآمد کرد و به دنبال راه‌حل‌هایی بود که تأثیر جهانی داشته باشد.
 
در این کتاب شما به خطوط مقدم اسکرام سفر خواهید کرد، جایی که سیستم پاسخگویی عمیق، تعامل تیمی و بهبود مداوم تکراری جف، در میان دیگر شاهکارها، آوردن FBI به قرن بیست و یکم، تکمیل طراحی 140 مایل در ساعت مقرون به صرفه است. 100 مایل در هر گالن ماشین، به NPR کمک می کند تا اقدامات سریع در خاورمیانه را گزارش کند، نحوه تعامل داروسازان با بیماران را تغییر می دهد، فقر را در جهان سوم کاهش می دهد، و حتی به مردم کمک می کند تا مراسم عروسی خود را برنامه ریزی کنند و کارهای آخر هفته را انجام دهند.

 

 

 

The Mythical Man-Month - (نوشته‌ی  Frederick Brooks):

کمتر کتابی در زمینه مدیریت پروژه نرم افزاری به اندازه The Mythical Man-Month تاثیرگذار و جاودانه بوده است. فرد بروکس با ترکیبی از حقایق مهندسی نرم افزار و نظرات قابل تامل، بینشی را برای هر کسی که پروژه های پیچیده را مدیریت می کند ارائه می دهد. این مقالات از تجربه او به عنوان مدیر پروژه برای خانواده رایانه های IBM System/360 و سپس OS/360، سیستم نرم افزاری عظیم آن، استخراج می شود. اکنون، 20 سال پس از انتشار اولیه کتابش، بروکس ایده های اصلی خود را دوباره بررسی کرده و افکار و توصیه های جدیدی را هم برای خوانندگانی که قبلاً با آثار او آشنا هستند و هم برای خوانندگانی که برای اولین بار آن را کشف می کنند، اضافه کرده است.

 

 


ارتباطات بین‌افراد:

 

Dare to Lead (نوشته Brené Brown):

Brave Work. Tough Conversations. Whole Hearts.

رهبری در مورد عناوین، موقعیت و قدرت بر مردم نیست. رهبران افرادی هستند که خود را مسئول تشخیص پتانسیل موجود در افراد و ایده ها و توسعه آن پتانسیل می دانند. این کتاب برای همه کسانی است که آماده هستند شجاعت را به راحتی انتخاب کنند، تفاوت ایجاد کنند و رهبری کنند.

وقتی جرات رهبری را داریم، تظاهر نمی‌کنیم که پاسخ‌های درستی داریم. ما کنجکاو می مانیم و سوالات درست را می پرسیم. ما قدرت را محدود نمی بینیم و آن را ذخیره می کنیم. ما می دانیم که قدرت زمانی بی نهایت می شود که آن را به اشتراک بگذاریم و برای هماهنگ کردن اختیار و مسئولیت پذیری تلاش کنیم. ما از گفتگوها و موقعیت های دشوار اجتناب نمی کنیم. ما به آسیب پذیری که برای انجام کار خوب ضروری است متمایل می شویم.

 

 

 

 

 

How to Win Friends & Influence People - (نوشته‌ی Dale Carnegie):

چگونه با ارتباطات کاری خود را به اوج برسانید، به مدیران محصول کمک می‌کند تا با ارتقاء مهارات ارتباطی، تعاملات کاری خود را به سطح جدیدی برسانند.

می توانید به دنبال شغلی که می خواهید بروید - و آن را بدست آورید!

شما می توانید شغلی را که دارید به عهده بگیرید - و آن را بهبود بخشید!

شما می توانید هر موقعیتی را بپذیرید - و کاری کنید که برای شما کار کند!

توصیه‌های محکم و آزمایش‌شده دیل کارنگی، افراد بی‌شماری را در نردبان موفقیت در زندگی تجاری و شخصی خود بالا برده است. یکی از پیشگامانه‌ترین و جاودانه‌ترین کتاب‌های پرفروش در تمام دوران، چگونه می‌توان دوستان و افراد را تحت تأثیر قرار داد، به شما آموزش می‌دهد:

-شش راه برای اینکه مردم شما را دوست داشته باشند

-دوازده راه برای جذب مردم به طرز فکر شما

-نه راه برای تغییر افراد بدون برانگیختن خشم

 

 

 

 


تجربه کاربری و طراحی تجربه کاربری (UX/UI):

 

 

The Elements of User Experience - (نوشته‌ی  Jesse James Garrett):

اصول و تکنیک‌ها برای طراحی محصولات دیجیتال، به مدیران محصول نشان می‌دهد چگونه می‌توانند با تمرکز بر تجربه کاربری، محصولاتی با استفاده‌پذیری بالا ایجاد کنند.

از زمانی که تقریباً ده سال پیش منتشر شد، Elements of User Experience به یک مرجع حیاتی برای طراحان وب و تعامل در سراسر جهان تبدیل شد و به تعریف اصول اصلی این عمل آمده است. اکنون، در این نسخه جدید به روز شده، گسترده و تمام رنگی، جسی جیمز گرت تفکر خود را در مورد وب اصلاح کرده است و از دسکتاپ فراتر رفته و شامل اطلاعاتی می شود که برای تکثیر ناگهانی دستگاه ها و برنامه های تلفن همراه نیز کاربرد دارد.

طراحی تعامل موفق به چیزی بیش از ایجاد کد تمیز و گرافیک واضح نیاز دارد. شما همچنین باید اهداف استراتژیک خود را در عین رفع نیازهای کاربران خود برآورده کنید. حتی بهترین محتوا و پیشرفته‌ترین فناوری به شما کمک نمی‌کند تا این اهداف را بدون تجربه کاربری منسجم و ثابت برای پشتیبانی از آن متعادل کنید.

 

با بسیاری از مسائل درگیر - قابلیت استفاده، هویت برند، معماری اطلاعات، طراحی تعامل - ایجاد تجربه کاربر می تواند بسیار پیچیده باشد. این نسخه جدید عناصر تجربه کاربر این پیچیدگی را با توضیحات واضح و تصاویر واضح که به جای ابزارها یا تکنیک‌ها بر ایده‌ها تمرکز دارد، کاهش می‌دهد. Garrett تصویر بزرگی از توسعه تجربه کاربر، از استراتژی و الزامات گرفته تا معماری اطلاعات و طراحی بصری را به خوانندگان ارائه می دهد.

 

 

 

 

Don't Make Me Think, Revisited - (نوشته‌ی Steve Krug)

ناوبری بصری را برای تجربه کاربری ایده آل طراحی کنید
صدها هزار طراح و توسعه‌دهنده وب به راهنمای استیو کروگ متخصص قابلیت استفاده از وب برای کمک به درک اصول ناوبری و طراحی اطلاعات بصری اعتماد کرده‌اند. شوخ طبع، عامیانه، و بسیار کاربردی، یکی از محبوب ترین و توصیه شده ترین کتاب ها در این زمینه است.


دیدگاه ها و مثال های تازه

فصل جدید در مورد استفاده از تلفن همراه

هنوز کوتاه، بسیار مصور است...و بهترین چیز برای خواندن

 

 

 

 

 

The Design of Everyday Things - (نوشته‌ی Don Norman)

حتی باهوش‌ترین افراد در میان ما نیز می‌توانند احساس ناتوانی کنند زیرا نمی‌توانیم بفهمیم کدام کلید چراغ یا مشعل اجاق را روشن کنیم یا در را فشار دهیم، بکشیم یا بلغزانیم. این کتاب مبتکرانه - حتی رهایی بخش - استدلال می کند که تقصیر در خود ما نیست، بلکه در طراحی محصولی است که نیازهای کاربران و اصول روانشناسی شناختی را نادیده می گیرد. این مشکلات از کنترل‌های مبهم و پنهان گرفته تا روابط دلخواه بین کنترل‌ها و عملکردها، همراه با کمبود بازخورد یا کمک‌های دیگر و تقاضاهای غیرمنطقی در حفظ کردن متغیر است. "طراحی چیزهای روزمره" نشان می دهد که طراحی خوب و قابل استفاده امکان پذیر است. قوانین ساده هستند: چیزها را قابل مشاهده کنید، از روابط طبیعی که عملکرد و کنترل آنها را جفت می کنند، بهره برداری کنید، و از محدودیت ها هوشمندانه استفاده کنید. هدف: کاربر را بدون هیچ زحمتی به سمت اقدام صحیح بر روی کنترل مناسب در زمان مناسب هدایت کنید.

 

 

 


مدیریت ریسک:

 

 

Against the Gods - (نوشته‌ی Peter L. Bernstein):

The Remarkable Story of Risk

"جاه طلبانه و خواندنی... مقدمه ای جذاب برای شانس سازان، که برنشتاین آنها را انسان گرایان واقعی می داند که به رهایی بشر از چنگال خرافه و جبرگرایی کمک می کنند."
-مجله نیویورک تایمز

"یک کتاب فوق العاده سرگرم کننده و آموزنده."
-روزنامه وال استریت

"یک کتاب پانوراما پر جنب و جوش... در برابر خدایان یک پیش فرض بلندپروازانه ایجاد می کند و سپس آن را ارائه می دهد."

سزاوار این است که به طور گسترده خوانده شود، و مطمئناً خواهد شد.

"[یک] کتاب چالش برانگیز، کتابی که ممکن است برای همیشه طرز فکر مردم را در مورد جهان تغییر دهد."

هیچ کس دیگری نمی توانست کتابی به این اهمیت محوری با این همه جذابیت و هیجان بنویسد.
- رابرت هیلبرونر نویسنده، فیلسوفان دنیوی

پیتر برنشتاین با دانش فوق‌العاده‌ای که از تاریخچه و مظاهر فعلی ریسک دارد، ما را در مقابل خدایان قرار می‌دهد. هیچ چیزی شبیه آن امسال یا هرگز از دنیای مالی بیرون نخواهد آمد. من با دقت صحبت می‌کنم: هیچ‌کس نباید آن را از دست بدهد.»
- جان کنت گالبریت، استاد بازنشسته اقتصاد، دانشگاه هاروارد

در این کاوش منحصر به فرد از نقش ریسک در جامعه ما، پیتر برنشتاین استدلال می کند که مفهوم تحت کنترل درآوردن ریسک یکی از ایده های اصلی است که دوران مدرن را از گذشته های دور متمایز می کند. Against the Gods ماجراجویی فکری قابل توجهی را روایت می کند که با ابزارهای قدرتمند مدیریت ریسک که امروزه در دسترس ما هستند، بشریت را از دست پیشگوها و پیشگویان آزاد کرد.

"سابقه بسیار خواندنی ریسک."
- مال بارون

"جالب... این حجم چالش برانگیز به شما کمک می کند تا ابهاماتی را که هر سرمایه گذار باید با آن روبرو شود را درک کنید."

"بازار رو به رشدی برای دانشمندانی وجود دارد که می توانند به طور قابل درک مجدداً شاهد باشند - استفان جی گولد (تاریخ طبیعی)، الیور ساکس (بیماری)، ریچارد داوکینز (وراثت)، جیمز گلیک (فیزیک)، پل کروگمن (اقتصاد) - و برنشتاین. به خوبی در شرکت آنها اختلاط کنید."

 

 

 

 

 

 

Risk Management - (نوشته‌ی  PMP Pritchard):

 

این ویرایش جدید از مدیریت ریسک: مفاهیم و دستورالعمل‌ها نگاهی به ریسک در پرتو اطلاعات فعلی دارد، اما همچنان در تاریخچه عملکرد ریسک مستقر است. با اتخاذ رویکردی جامع، ریسک را به عنوان ترکیبی از نگرانی های محیطی، برنامه ای و موقعیتی بررسی می کند. این کتاب با ارائه پوشش جامع ابزارها، شیوه‌ها و پروتکل‌های مدیریت ریسک، تکنیک‌های قدرتمندی را ارائه می‌کند که می‌تواند شناسایی، ارزیابی و مدیریت ریسک سازمانی را در محیط‌های پروژه و برنامه افزایش دهد. به‌روزرسانی شده برای منعکس‌کننده راهنمای مجموعه دانش مدیریت پروژه (راهنمای PMBOK®)، ویرایش پنجم، این نسخه یک منبع ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال گواهینامه حرفه‌ای مدیریت پروژه و مدیریت ریسک حرفه‌ای هستند. این نسخه با تاکید بر وضوح بیشتر روی عملکرد ریسک، تمرکز خود را بر توانایی اعمال "دیدبینی برنامه ریزی شده" برای همتا در آینده حفظ می کند. این کتاب با تجزیه و تحلیل سیستم‌های مختلفی که می‌توانند برای اعمال مدیریت ریسک مورد استفاده قرار گیرند، آغاز می‌شود. این یک مقدمه اساسی برای مبانی مرتبط با تکنیک های خاص ارائه می دهد، مفاهیم اساسی ریسک و نحوه اعمال آنها در پروژه ها را روشن می کند. بخش دوم کتاب تکنیک‌های خاص لازم برای اجرای موفقیت‌آمیز سیستم‌های شرح‌داده‌شده در بخش اول را ارائه می‌کند. متن به مدیریت ریسک پروژه از دیدگاه مدیر پروژه می‌پردازد. این دیدگاه دیدگاه PMI را اتخاذ می کند که ریسک هم تهدید و هم فرصت است، و تصدیق می کند که هر شیوه مدیریت ریسک موثر باید به رویدادهای مثبت بالقوه ای که ممکن است برای یک پروژه رخ دهد و همچنین موارد منفی را بررسی کند. ارائه پوشش مفاهیمی که بسیاری از مدیریت پروژه دارند. متون نادیده گرفته شده، مانند ماتریس پاسخ به ریسک و مدل های ریسک، این کتاب شامل ضمائم پر شده با مواد مرجع اضافی و جزئیات پشتیبانی است که برخی از پیچیده ترین جنبه های مدیریت ریسک را ساده می کند.

 

 

 

 

 


آشنایی با فرآیندهای تجاری:

 

 

Business Process Management - (نوشته‌ی Mathias Weske):

مدیریت فرآیند کسب و کار معمولا از دو منظر متفاوت مورد بررسی قرار می گیرد: مدیریت بازرگانی و علوم کامپیوتر. در حالی که متخصصان مدیریت کسب و کار تمایل دارند فناوری اطلاعات را به عنوان یک جنبه فرعی برای کارشناسان در نظر بگیرند، در مقابل، دانشمندان رایانه اغلب اهداف تجاری و مقررات سازمانی را به عنوان اصطلاحاتی در نظر می گیرند که سزاوار تفکر زیادی نیستند، اما نیاز به سطح انتزاع مناسب دارند.

ماتیاس وسکه استدلال می کند که جوامع درگیر باید درک مشترکی از اصول زیربنای مدیریت فرآیند کسب و کار داشته باشند. برای این منظور، او یک تصویر کلی ایجاد می کند که مفاهیم و فناوری های اصلی BPM را توصیف می کند و روابط آنها را توضیح می دهد. این تصویر جنبه‌های کسب‌وکار سطح بالا مانند اهداف، استراتژی‌ها و زنجیره‌های ارزش کسب‌وکار را پوشش می‌دهد، اما بر تکنیک‌های مدل‌سازی فرآیند و پلت‌فرم‌های اجرایی فرآیند متمرکز است، با در نظر گرفتن ذینفعان مختلف درگیر.

پس از شروع با ارائه مبانی کلی، ارکستراسیون فرآیند و رقص فرآیند پوشش داده می شود. بر اساس الگوهای جریان کنترل، زبان‌های فرآیند ملموس به شیوه‌ای مختصر معرفی می‌شوند، از جمله شبکه‌های گردش کار، زنجیره‌های فرآیند محور رویداد، زبان گردش کار دیگر، و نماد مدل‌سازی فرآیند کسب‌وکار. مراحل مختلف در طول طراحی و اجرای طراحی های رقص فرآیند مورد بحث قرار می گیرد. ویژگی های مختلف سلامت در فصلی در مورد جنبه های رسمی فرآیندهای کسب و کار بررسی شده است. در نهایت، او معماری‌های بتنی را برای اجرای فرآیندهای تجاری، از جمله معماری‌های مدیریت گردش کار، معماری‌های رسیدگی به پرونده و معماری‌های سرویس‌گرا، بررسی می‌کند. او همچنین نشان می دهد که چگونه استانداردهایی مانند SOAP، WSDL، و BPEL در تصویر قرار می گیرند.

این کتاب درسی برای کلاس های مدیریت فرآیند کسب و کار، معماری سیستم های اطلاعاتی و مدیریت گردش کار ایده آل است. همچنین برای مدیران پروژه و متخصصان فناوری اطلاعات که در مدیریت فرآیند کسب‌وکار کار می‌کنند ارزشمند است، زیرا دیدگاهی مستقل از فروشنده در مورد موضوع ارائه می‌دهد. وب‌سایت همراه www.bpm-book.com حاوی اطلاعات بیشتر، مانند پیوندهایی به مراجعی است که به صورت آنلاین در دسترس هستند، تمرین‌هایی که به خواننده درگیری عمیق‌تری با موضوعات پرداخته شده و مطالب آموزشی اضافی ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 

Business Process Change - (نوشته‌ی Paul Harmon):

تغییر فرآیند کسب و کار: راهنمای مدیریت فرآیند کسب و کار برای مدیران و متخصصان فرآیند، ویرایش چهارم، دید متعادلی از زمینه تغییر فرآیند کسب و کار ارائه می دهد. نویسنده پرفروش و متخصص مشهور در زمینه پل هارمون مفاهیم، روش ها، مواردی را برای همه جنبه ها و مراحل بهبود موفقیت آمیز فرآیند کسب و کار ارائه می دهد. دانشجویان و متخصصان به طور یکسان از پوشش جامع و رویکرد یکپارچه قابل تنظیم و قابل تنظیم برای مدیریت گسترده فرآیند کسب و کار که بر بهبود کارایی و بهره وری تمرکز دارد، بهره مند خواهند شد. در این نسخه به روز شده، توجه ویژه ای به تأثیر فناوری مخرب بر تجارت و نیاز به تحول چابک شده است.

  • سیستم های مدیریت فرآیند کسب و کار و ادغام طراحی مجدد فرآیند و شش سیگما را پوشش می دهد
  • چگونگی تناسب عناصر مختلف فرآیند با هم را بررسی می کند، از جمله جنبه های انسانی طراحی مجدد فرآیند
  • بهترین روش‌ها را ارائه می‌کند که می‌تواند به کار گرفته شود و متناسب با نیازهای خاص سازمان باشد.
  • مطالعات موردی ارزشمند و دقیقی را ارائه می دهد که نشان می دهد این روش های کلیدی چگونه اجرا می شوند

 

 

 


آگاهی اقتصادی و مالی:

 

 

Thinking, Fast and Slow - (نوشته‌ی Daniel Kahneman):

 

یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های قرن بیست و یکم: کتاب کلاسیک روان‌شناسی پیشگام - بیش از 10 میلیون نسخه فروخته شده - که طرز تفکر ما را تغییر داد.

کتاب‌های خوب زیادی در مورد عقلانیت و غیرعقلانی بودن انسان وجود دارد، اما فقط یک شاهکار. آن شاهکار تفکر، سریع و آهسته فایننشال تایمز است

«حکمت یک عمر» استیون دی. لویت، نویسنده مشترک Freakonomics

چرا تصمیماتی را که می گیریم می گیریم؟ دانیل کانمن، برنده جایزه نوبل، «تأثیرگذارترین روانشناس زنده جهان» (استیون پینکر) درک ما از رفتار انسانی را با تفکر، سریع و آهسته متحول کرد. کانمن با تقطیر کارهای زندگی خود نشان می دهد که چگونه دو راه برای انتخاب وجود دارد: تفکر سریع، شهودی، و تفکر آهسته و منطقی. او نشان می‌دهد که چگونه ذهن ما در اثر خطا، تعصب و تعصب (حتی زمانی که فکر می‌کنیم منطقی هستیم) به هم می‌ریزد و تکنیک‌های عملی را ارائه می‌دهد که همه ما را قادر می‌سازد تا تصمیم‌گیری‌مان را بهبود ببخشیم. این کاوش عمیق از شگفتی‌ها و محدودیت‌های ذهن انسان، تأثیری ماندگار بر نحوه‌ی دید ما از خودمان گذاشته است.

ساندی تایمز، «پدرخوانده علوم رفتاری... تحلیل پولادین او از ذهن انسان و ایرادات فراوان آن، شاید مفیدترین راهنما برای سالم ماندن و ثابت ماندن باشد».

 

 

 

 

 

 

The Intelligent Investor - (نوشته‌ی Benjamin Graham ):

این متن کلاسیک حاشیه نویسی شده است تا خرد همیشگی گراهام را برای شرایط بازار امروز به روز کند...
بزرگترین مشاور سرمایه گذاری قرن بیستم، بنجامین گراهام، به مردم سراسر جهان آموزش داد و الهام بخشید. فلسفه «سرمایه گذاری ارزشی» گراهام - که سرمایه گذاران را از اشتباهات اساسی محافظت می کند و به آنها می آموزد که استراتژی های بلندمدت توسعه دهند - از زمان انتشار اولیه آن در سال 1949، سرمایه گذار هوشمند را به کتاب مقدس بازار سهام تبدیل کرده است.

در طول سال ها، تحولات بازار حکمت استراتژی های گراهام را ثابت کرده است. با حفظ یکپارچگی متن اصلی گراهام، این نسخه اصلاح شده شامل تفسیر به روز شده توسط روزنامه‌نگار مالی مشهور جیسون تسوایگ است که دیدگاهش واقعیت‌های بازار امروز را در بر می‌گیرد، بین مثال‌های گراهام و سرفصل‌های مالی امروز مشابهت می‌کند و به خوانندگان درک کامل‌تری از چگونگی ارائه می‌دهد. برای اعمال اصول گراهام

 

 

 

 

 

 

نویسنده علی امینی

 


اجایل شو مطالعه مطلب زیر را توصیه می کند:

چگونه تیم ها را از نظر چابکی بالغ کنیم ؟

User Story Life Cycle چیست ؟
معرفی 16 کتاب آموزشی اسکرام

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

شما هم می توانید مطلب خود را بنویسید !

در خواست عضویت

دیگر نوشته‌ها

جهت شبکه سازی و ارتباط با دیگر اسکرام مسترها و اجایل کوچ ها به گروه تلگرامی اجایل‌شو وارد شوید .​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید