چطور نقشه راه محصول طراحی کنیم ؟

چطور نقشه راه محصول طراحی کنیم ؟
نقشه راه محصول سندی است که جهت‌گیری و استراتژی یک محصول را در طول زمان ترسیم می‌کند. این یک ابزار حیاتی برای مدیران محصول است که به آنها کمک می‌کند تا با ذینفعان کلیدی ارتباط برقرار کنند، چشم‌انداز محصول را تراز کنند و پیشرفت را به سمت اهداف استراتژیک دنبال کنند.
ادامه مطلب

Scrum of Scrums چیست ؟

Scrum of Scrums چیست ؟
Scrum of Scrums  یک رویکرد برای هماهنگی بین تیم های متعدد در اسکرام می باشد، که اسکرام آف اسکرام یا SOS نامیده می شود. این فریمورک شامل تیم های مختلفی می شود تا کار بین تیمی خود را هماهنگ کنند. تیمی که با SOS درگیر است از اعضای فردی تیم های توسعه مختلف تشکیل شده است. این تیم توسعه است که تصمیم می گیرد چه کسی باید به Scrum of Scrums اساین شود، فرد باید دارای مهارت های نرم بالا مانند سخنرانی و رهبری باشد تا مشکلات وابسته بین تیمی را حل کند.
ادامه مطلب

نمودار Burndown چیست؟

نمودار Burndown چیست؟
نمودار برندان یک نمایش گرافیکی از ساعات تلاش تخمین زده شده برای یک دوره زمانی معین در طول یک اسپرینت است. رسم کل ساعت‌های تلاش باقی‌مانده برای هر کار ناقص در یک روز معین، بر روی یک نمودار، منجر به نمودار فرسودگی اسپرینت می‌شود که  برای نشان دادن پیشرفت کاربرد دارد،  یک نمونه burndown chart در تصویر زیر آورده شده است.
ادامه مطلب

نمودار Burn-up چیست؟

نمودار Burn-up چیست؟
انتشار نمودار Burn-up در اسکرام منجر به ایجاد یک مزیت بزرگ می‌شود و  به اعضای درگیر در پیشرفت پروژه، اجازه می دهد تا مسائلی مانند انحراف از مسیر پروژه برنامه ریزی شده را بهتر درک کنند. نمودار پیشرفت تیم در جهت دستیابی به هدف انتشار را با ردیابی میزان کاری که تیم قبلاً پوشش داده است، به این معنا که تیم توانایی انجام چه حجمی از کار را دارد، نشان می‌دهد. …
ادامه مطلب

چطور تسک ها را اولویت بندی کنیم

چطور تسک ها را اولویت بندی کنیم
اولویت‌بندی وظایف، فرآیندی است که در آن ترتیب وظایف بر اساس فوریت و اهمیت آن‌ها تعیین می‌شود. هدف این است که مدیریت زمان و بهره وری خود را با تمرکز و سازماندهی وظایفی که باید تکمیل شود، بهبود ببخشید. اولویت‌بندی وظایف اغلب به معنای کنار گذاشتن کاری است که می‌خواهید انجام دهید و در عوض به مسئولیت‌های سخت‌تر یا چالش‌برانگیزتر رسیدگی کنید. اولویت‌بندی وظایف یک فرآیند است که می‌توانید از چندین مرحله، تکنیک و نکته برای کمک به تمرکز مؤثر و مدیریت زمان خود استفاده کنید.
ادامه مطلب

تیم های Cross-functional

تیم های Cross-functional
  تیم  cross-functional چیست؟ تیم  cross-functional چیست؟  اصطلاح "تیم های cross-functional" یا فرا وظیفه ای با Agile مرتبط است. یک تیم  cross-functional دارای افرادی است که مهارت های مختلفی برای انجام کار دارند. به این معنی که در یک تیم، افرادی وجود داشته باشند که آزمایش، کدگذاری، تجزیه و تحلیل، مستندسازی و سایر کارهایی که برای پیشرفت پروژه نیاز است  را انجام دهند و وابستگی ما برای انجام تسک ها …
ادامه مطلب

چگونه تیم ها را از نظر چابکی بالغ کنیم ؟

چگونه تیم ها را از نظر چابکی بالغ کنیم ؟
بلوغ چابکی معیاری است که نشان می‌دهد تیم اسکرام شما تا چه اندازه از شیوه‌های Agile استفاده می‌کند و آن‌ها را بهبود می‌بخشد. تیم شما زمانی در اوج بلوغ است که همه ارزش‌های Agile را به واقعیت بدل می کند. یک تیم بالغ نیز به طور مداوم فرآیندهای Agile را بهبود می بخشد. در مدیریت پروژه، روش شناسی چابک "Agile methodology" رویکردی است که در آن تیم ها بسیاری از نسخه های کاری یک محصول را ارائه می دهند که ارزشی را برای مشتری فراهم می کند.
ادامه مطلب

معرفی 20 کتاب کاربردی برای مدیران محصول

معرفی 20 کتاب کاربردی برای مدیران محصول
مدیریت محصول به عنوان یکی از نقاط کلیدی در موفقیت هر تیم توسعه و هر سازمان فعال در حوزه فناوری اطلاعات به شمار می‌آید. یک مدیر محصول با مسئولیت‌های گسترده از تحلیل بازار تا استراتژی‌گذاری و تا سرانجام توسعه محصول و بهبود طراحی تجربه کاربری، در تمام مراحل سیکل حیات محصول نقش دارد. این نقش بسیار چالش‌برانگیز است و از مدیر محصول نیاز به داشتن دانش گسترده در زمینه‌های مختلف دارد.
ادامه مطلب

User Story Life Cycle چیست ؟

User Story Life Cycle چیست ؟
هنگامی که از چرخه عمر یک داستان کاربر صحبت می کنیم، به معنای مراحل مختلفی است که قبل از اینکه انجام شده در نظر گرفته شود و مقدار مورد نظر را تحویل دهد، از آن عبور می کند. اولین مرحله از چرخه عمر یوزر استوری در Agile زمانی است که الزامات مشتری تعریف می شود و چرخه حیات زمانی به پایان می رسد که داستان کاربر به کاربر تحویل داده شود. این یک ابزار ضروری برای پیگیری چگونگی توسعه محصول و کیفیت آن است. لایف سایکل داستان کاربر نیز برای نظارت بر سرعت پیشرفت محصول ضروری است. یکی دیگر از کاربرد های قابل توجه لایف سایکل یوزر استوری افزایش شفافیت در کار تیم است زیرا فعالیت های آن بیشتر قابل مشاهده است.
ادامه مطلب

معرفی 16 کتاب آموزشی اسکرام

معرفی 16 کتاب آموزشی اسکرام
با توجه به اینکه اجایل و اسکرام بر مبنای تجربه گرایی بنا نهاده شده است اما قرار نیست همه چیز را تجربه کنیم! تجربه همیشه هزینه دارد، ما می توانیم با استفاده از تجربیات افرادی که هزینه آن را پرداخته اند با تجربه انها آشنا شده و هزینه کم تری برای درک عمیق آن بپردازیم، فهم و درک کافی از این کتاب ها به شما کمک می کند به راحتی در آزمون های PSM شرکت کنید و با امتیاز بالا در آزمون قبول شده و مدرک مورد نظر را اخذ نمایید.
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

در خواست عضویت

شما هم می توانید مطلب خود را بنویسید !

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید