نمودار Burn-up چیست؟

انتشار نمودار Burn-up در اسکرام منجر به ایجاد یک مزیت بزرگ می‌شود و  به اعضای درگیر در پیشرفت پروژه، اجازه می دهد تا مسائلی مانند انحراف از مسیر پروژه برنامه ریزی شده را بهتر درک کنند. نمودار پیشرفت تیم در جهت دستیابی به هدف انتشار را با ردیابی میزان کاری که تیم قبلاً پوشش داده است، به این معنا که تیم توانایی انجام چه حجمی از کار را دارد، نشان می‌دهد.

محور عمودی میزان کار پذیرفته شده توسط کل اعضا را نشان می دهد (به ساعت) 

محور افقی تاریخ های موجود در انتشار را نشان می دهد. 

نوارهای آبی نشان دهنده پوینت استوری های  کامل شده است 

محدوده کل  قابل انجام در این بازه زمانی با یک خط سیاه نشان داده شده است

این نمودار به شما این امکان را میدهد تا : 

چقدر کار انجام شده است ؟

چقدر کار اضافه یا حذف شده است؟

 چقدر کار باقی مانده است؟

چرا نمودار Burn-up Release مورد نیاز است؟

برای ردیابی پیشرفت تیم و همچنین برای توسعه پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده‌ها که می‌تواند برای کمک به دستیابی به یک تحویل موفق استفاده شود، نمودار Burn-up ، لازم است.

چه کسانی باید در ساختن این نمودار مشارکت داشته باشند؟

  • تیم اسکرام
  •  سهامداران

چطور یک نمودار Burn-Up ایجاد کنیم؟

نمودار Burn-up به تیم اسکرام در ردیابی پیشرفت تیم و تعیین پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده‌ها و  کمک به ایجاد تعادل بین مبادلات در دستیابی به یک تحویل موفق استفاده شود. در صورت تکرار، داده های نمودار باید به روز شوند.

نمودارهای  Burn-up با استفاده از معیارهای کاری ساخته می شوند، که در اسکرام از طریق پوینت استوری ارائه میشود . با این حال، می‌توان آن را با چارچوب‌های دیگری مانند Kanban، به عنوان مثال به عنوان موارد کاری در هفته، نیز استفاده کرد.

برای دستیابی به این نمودارها، ابزارهای زیادی وجود دارد ، اما از طریق Excel  می توان کنترل بهتری بر محتوا و تحویل داشت. برای روشن شدن مفهوم، ما از Microsoft Excel برای توسعه این نمودار استفاده خواهیم کرد. ما فرض می کنیم که تیم توسعه به تازگی اسپرینت 6 را تکمیل کرده است و مایل است 9 اسپرینت دیگر را پیش بینی کند. ارزش با استفاده از پوینت استری اندازه گیری می شود.

پیش از اینکه جلوتر برویم، در نظر داشته باشیم : 

بهتر است پیش بینی کنیم، اما متعهد نشویم. 

برای بازرسی و تطبیق آماده شویم.

توسعه داده ها به زمان نیاز دارد، بنابراین فقط شروع کنیم.

 

مرحله 1: 

می‌توانید به داده‌های اسپرینت های پیشین ، که تیم قبلاً آن‌ها را ردیابی کرده است، نگاهی بیندازید. 

قبل از آن، اجازه دهید بفهمیم که سرعت اسپرینت به چه معناست؟ 

سرعت یک اسپرینت: سرعت یک اسپرینت میزان کاری است که یک تیم پروژه می تواند در هر سرعت انجام دهد. معمولاً برای تخمین تعداد ویژگی هایی که در هر اسپرینت می توان انجام داد استفاده می شود.

مرحله2: 

مرحله دوم شامل ایجاد یک Excel با استفاده از سرعت و اضافه کردن یک ستون برای جمع بندی استوری پوینت هاست. تکرارها را در محور افقی و استری پوینت های خلاصه شده را در محور عمودی ترسیم کنید. و اکنون، تعداد تکرار را به آینده گسترش دهید، اجازه دهید تا سرعت 15 پیش بینی کنیم.

یک به یک عکسهای زیر را نگاه کنید:

 

مرحله 3: 

در یک سلول جداگانه، میانگین پوینت استوری را برای 3 سرعت آخر در این مورد محاسبه کنید 15+30+21=66/3=22 ستونی را اضافه کنید که حاوی میانگین پیش‌بینی باشد و مجموع فعلی «امروز» را به عنوان مقدار شروع لحاظ کنید. پیش بینی آینده با جمع میانگین خجم کار تیم . در اینجا بیایید متعهد نباشیم، زیرا فکر می کنیم که تیم در پایان اسپرینت 11 به 228استوری پوینت دست خواهید یافت. این فقط یک نتیجه پیش بینی شده  است، با این شرط که چیزی تغییر نکند و 3 اسپرینت آخر نشانگر دقیق عملکرد آینده تیم باشد.

مرحله 4: 

اکنون یک سلول جداگانه خواهیم داشت و میتوانیم انحراف استاندارد را برای 3 اسپرینت آخر محاسبه کنیم. ما از این مقدار برای ایجاد یک حد بالا و پایین معقول برای پیش بینی استفاده خواهیم کرد. 

σ = 7.55

حالا کاری که لازم است انجام دهیم این است که ، ستون هایی برای حدهای بالا و پایین  پیش بینی ایجاد کنید که در آن مقداری  برابر با مقدار پیش بینی + یا - انحراف استاندارد داشته باشید.

این مقدار  انحراف تجمعی است زیرا پیش بینی به آینده را گسترش می یابد. ترسیم مقادیر بالا و پایین علاوه بر پیش‌بینی میانگین باید یک مخروط احتمال را نشان دهد. یک روش جایگزین و همچنین یک رویکرد غیرآماری نسبتا ساده، استفاده از میانگین 3 مورد از  بالاترین سرعت در اسپرینت  و 3 اسپرینتی که کمترین سرعت را داشتند برای ایجاد واریانس است (به صورت میانگین). از آنجایی که ما بیشتر بر روی درستی و نه دقت متمرکز هستیم، این رویکرد کافی خواهد بود. فرض می‌کنیم که داده‌های ما داده های  عادی هستند (مناسب با منحنی زنگی) و در طول زمان تغییر نمی‌کنند. این فرضیات ممکن است خیلی قوی نباشند. با این حال، این رویکرد باید یک تقریب خوب ارائه دهد. با توجه به این مفروضات و استفاده از یک انحراف معیار در هر طرف میانگین، سطح اطمینان 68 درصد را به همراه خواهد داشت.



 

مرحله 5: 

با یک پیش‌بینی مناسب، ارزیابی اینکه چه محدوده‌ای ممکن است در یک زمان معین تکمیل شود بسیار ساده‌تر است. در مثال اینجا، تیم باید بتواند بین 219 تا 325 استوری پوینت را تا پایان اسپرینت 13 تکمیل کند.

مرحله 6: 

به همان اندازه مهم است که بدانیم مقدار مشخصی از کار چه زمانی انجام خواهد شد. این می تواند در طول زمان به شکل یک MVP باشد. توجه داشته باشید که این مقدار ممکن است با توجه به نیاز و توانایی تیم تغییر کند. در این مثال، MVP در 225 پوینت استوری احتمالاً بین اسپرینت های  10 تا 14 به دست می آید.

مرحله 7:

 برای یک تیم، به روز رسانی داده ها به طور منظم مهم است، مرزهای تکرار رایج ترین زمان است. در مثال ما، اسپرینت 6 به تاریخی منتقل شده است و "امروز" به عنوان اسپرینت 7 شناسایی می شود. مقادیر به روز شده اند، از جمله میانگین انحراف استاندارد برای 3 اسپرینت آخر یعنی 4،5،6. 

حتما متوجه شده اید که عرض مخروط کاهش یافته است. پیش بینی پذیری بیشتر در زمان در انحراف استاندارد کوچکتر منعکس می شود که از 7.55 به 4.51 کاهش می یابد. این ممکن است ازنحوه گام برداشتن تیم، افزایش قابلیت پیش‌بینی و بهبود تغییرپذیری پیش‌بینی ناشی شود. توجه داشته باشید که سرعت متوسط ​​نیز افزایش یافته است، از 22 به 25، و به عنوان یک نوک خفیف مخروط دیده می شود. این، همراه با افزایش پیش‌بینی‌پذیری، نشان‌دهنده دستیابی به MVP به احتمال زیاد بین اسپرینت‌های 10 و 11 است.

نتیجه تهیه نمودار Burn-up  چیست؟ 

نمودار Burn-up Release برای ردیابی پیشرفت یک نسخه با مقایسه کار برنامه ریزی شده و انجام شده استفاده می شود، گه فرد متوجه می شود که تیم چقدر کار را در یک بازه زمانی مشخص انجام داده است. کار می تواند یا استوری پوینت های یوزراسوری های کامیت شده تیم  یا تعداد ساعات صرف شده باشد. این کاملا به تنظیمات پروژه شما بستگی دارد.

 

 

منبع

ترجمه   الهه ابراهیمی 

 


مطالب پیشنهادی

نمودار Burndown چیست؟

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

شما هم می توانید مطلب خود را بنویسید !

در خواست عضویت

دیگر نوشته‌ها

جهت شبکه سازی و ارتباط با دیگر اسکرام مسترها و اجایل کوچ ها به گروه تلگرامی اجایل‌شو وارد شوید .​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید