معرفی 16 کتاب آموزشی اسکرام

منابع آموزشی اسکرام

 

با توجه به اینکه اجایل و اسکرام بر مبنای تجربه گرایی بنا نهاده شده است اما قرار نیست همه چیز را تجربه کنیم!

تجربه همیشه هزینه دارد، ما می توانیم با استفاده از تجربیات افرادی که هزینه آن را پرداخته اند با تجربه انها آشنا شده و هزینه کم تری برای درک عمیق آن بپردازیم، یکی از بهترین راه ها برای کسب تجربه دیگران مطالعه کتاب هایی است که آنها در طول سالیان نوشته اند. در این مطلب اجایل شو قصد دارد 16 کتاب که به عنوان مرجع  در scrum.org از آن یاد شده است را جهت مطالعه به شما معرفی کند.

 

نکته: فهم و درک کافی از این کتاب ها به شما کمک می کند به راحتی در آزمون های PSM شرکت کنید و با امتیاز بالا در آزمون قبول شده و مدرک مورد نظر را اخذ نمایید.

 

 


معرفی کتاب ها


 

1- Mastering Professional Scrum

راهنمای تمرین‌کنندگان برای غلبه بر چالش‌ها و به حداکثر رساندن مزایای چابکی
Mastering Professional Scrum برای کسانی است که می خواهند با استفاده موثرتر از Scrum ارزش بیشتری ارائه دهند. مربیان حرفه ای اسکرام و متخصصان برجسته اسکرام استفانی اوکرمن و سایمون ریندل از سال ها آموزش و مربیگری اسکرام استفاده می کنند تا به شما کمک کنند به اصول اولیه بازگردید و اسکرام را با حرفه ای بودن مورد نیاز برای دستیابی به پتانسیل تحول آفرین آن به کار ببرید.

هدف نویسندگان این است که به شما کمک کنند تا به جای "گذراندن مراحل" و رضایت دادن به پیشرفت های متوسط، روی رویکردهای اثبات شده Scrum برای بهبود کیفیت، دریافت و استفاده از بازخورد سریع و سازگاری بیشتر تمرکز کنید.


 

2- Adapt

در این کتاب پیشگامانه، تیم هارفورد، اقتصاددان مخفی، رویکردی جدید و الهام بخش برای حل فوری ترین مشکلات زندگی ما را به ما نشان می دهد. وقتی با موقعیت‌های پیچیده مواجه می‌شویم، همه ما عادت کرده‌ایم که به رهبران خود نگاه کنیم تا برنامه‌ای برای عمل تنظیم کنند و مسیری به سوی موفقیت را روشن کنند. هارفورد استدلال می‌کند که چالش‌های امروزی را نمی‌توان با راه‌حل‌های آماده و نظر کارشناسان حل کرد. جهان بسیار غیرقابل پیش بینی و عمیقا پیچیده شده است. در عوض، ما باید خود را وفق دهیم.


 

3- Team of Teams

هنگامی که ژنرال استنلی مک کریستال در سال 2004 فرماندهی گروه ویژه عملیات ویژه مشترک را بر عهده گرفت، به سرعت متوجه شد که تاکتیک های نظامی متعارف در حال شکست هستند. القاعده در عراق یک شبکه غیرمتمرکز بود که می‌توانست به سرعت حرکت کند، بی‌رحمانه حمله کند، سپس به ظاهر در میان مردم محلی ناپدید شود. نیروهای متفقین از نظر تعداد، تجهیزات و آموزش از مزیت بزرگی برخوردار بودند - اما به نظر می رسید هیچ کدام از اینها مهم نبود. برای شکست دادن القاعده، آنها باید قدرت قدرتمندترین ارتش جهان را با چابکی وحشتناک ترین شبکه تروریستی جهان ترکیب کنند. آنها باید به یک "تیم از تیم ها" تبدیل شوند - سریع تر، صاف تر و انعطاف پذیرتر از همیشه.

مک کریستال و همکارانش در «تیم تیم‌ها» نشان می‌دهند که چگونه چالش‌هایی که در عراق با آن‌ها مواجه بودند، می‌تواند به کسب‌وکارها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های بی‌شماری مرتبط باشد. در دوره‌های بحران بی‌سابقه، رهبران به شیوه‌های مدیریتی عملی نیاز دارند که بتواند به هزاران نفر برسد و سریع باشد. با دادن آزادی آزمایش به گروه‌های کوچک و به اشتراک گذاشتن آنچه می‌آموزند در کل سازمان، تیم‌ها می‌توانند سریع‌تر پاسخ دهند، آزادانه‌تر ارتباط برقرار کنند و تصمیم‌های بهتر و سریع‌تری بگیرند.

از نویسنده پرفروش نیویورک تایمز کتاب «سهم من از کار و رهبران»، کتابچه راهنمای رهبرانی که به دنبال سازگاری، چابکی و متحد کردن تیم خود در میان تغییرات هستند.


 

4- Servant Leadership

سفری به ماهیت قدرت و عظمت مشروع

انقلاب تازه آغاز شده است بیست و پنج سال پیش رابرت گرین لیف این مقالات پیشگویانه را در مورد آنچه که رهبری خدمتگزار را ابداع کرد منتشر کرد، فلسفه ای عملی که رهبری استبدادی سنتی را با رویکردی کلی نگر و اخلاقی جایگزین می کند. این کتاب بسیار تأثیرگذار با مدیریت پیشرفته در همه جا مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال، در این روزهای انرون و آنچه مدیر عامل VISA، دی هاک، «دوران شکست عظیم نهادی» ما می‌نامد، کار اصلی گرین‌لیف باید بیش از هر زمان دیگری به جریان اصلی برسد. رهبری خدمتگزار - به رهبران کمک می کند تا قدرت واقعی و اقتدار اخلاقی خود را برای رهبری پیدا کنند. · به کسانی که به آنها خدمت می شود کمک می کند سالم تر، عاقل تر، آزادتر و خودمختارتر شوند. · همکاری، اعتماد، گوش دادن و توانمندسازی را تشویق می کند. · تغییر طولانی مدت ارائه می دهد، نه یک راه حل موقت. · فراتر از تجارت برای رهبران انواع گروه ها گسترش می یابد. 


 

5- Scrum Mastery

از خوب تا خدمتگزار بزرگ 

اصول اولیه ScrumMaster بودن نسبتاً ساده است: در ارزش اسمی تنها کاری که یک ScrumMaster باید انجام دهد تسهیل فرآیند Scrum و حذف موانع است. اما اینکه یک ScrumMaster عالی باشید، کسی که واقعاً اصول رهبری خدمتگزار را تجسم می‌کند و کمک می‌کند تیم را به سطوح بالای عملکرد ممکن با اسکرام برساند، بسیار سخت‌تر و بسیار گریزان‌تر است.
در این کتاب جف مجموعه‌ای از داستان‌ها و راهنمایی‌های عملی را به اشتراک می‌گذارد که از بیش از ده سال مربیگری تیم‌های اسکرام متعددی گرفته شده است که شما را در مسیر رسیدن به عظمت راهنمایی می‌کند.

در این کتاب خواهید آموخت:

  • مهارت ها و ویژگی های ScrumMaster های بزرگ
  • نحوه ایجاد، حفظ و افزایش تعامل از تیم
  • چگونه می توان اثربخشی جلسات اسکرام، مانند بررسی های گذشته و اسکرام های روزانه را افزایش داد.
  • چگونه یک تیم خلاق تر و مشارکتی تر پرورش دهیم
  • چگونه می توان عملکرد تیم را افزایش داد
  • چگونه بفهمیم که یک ScrumMaster موفق هستیم

Scrum Mastery برای تمرین اسکرام مسترهایی است که می خواهند خود را به یک رهبر خدمتگزار بزرگ تبدیل کنند که قادر است تیم های خود را فراتر از انطباق فرآیند ساده ببرد.

مایک کوهن در پیشگفتار خود برای کتاب گفت:

"بیشتر کتاب‌ها قلمروهایی را که به خوبی قدم زده‌اند دوباره تکرار می‌کنند و من آنها را عاقلانه‌تر تمام نمی‌کنم. من مطمئن هستم که سال‌های زیادی به این کتاب رجوع خواهم کرد."

رومن پیچلر گفت:

"من کاملاً تحت تأثیر این کتاب هستم که چقدر جامع و خوب نوشته شده است. برای بسیاری از افراد ضروری است."


 

6- Coaching Agile Teams

راهنمای عملی و تحریک آمیز برای مربیگری تیم های چابک

به‌عنوان یک مربی چابک، می‌توانید به تیم‌های پروژه کمک کنید تا در چابکی برجسته شوند، محصولاتی ایجاد کنید که باعث افتخار آنها شود و به سازمان‌ها کمک کنید تا از مزایای قدرتمند تیم‌هایی بهره ببرند که هم نوآوری و هم برتری را ارائه می‌کنند.

بیشتر و بیشتر از ScrumMaster ها و مدیران پروژه خواسته می شود تا تیم های چابک را مربیگری کنند. اما نقشی چالش برانگیز است. این نیاز به مهارت‌های جدید و همچنین درک ظریفی از زمان ورود و زمان عقب‌نشینی دارد. مهاجرت از «فرمان و کنترل» به مربیگری چابک نیازمند یک ذهنیت کاملاً جدید است.


 

7- The Surprising Power of Liberating Structures

رهبران باهوش می دانند که اگر فقط بتوانند همه را به طور کامل درگیر کنند، بهره وری و نوآوری را تا حد زیادی افزایش می دهند. اساتید، مجریان و همه تغییر دهندگان هم همینطور. چالش این است که چگونه. سازه‌های رهایی بخش، روش‌های جدید، عملی و بی‌معنی هستند که به شما در دستیابی به این هدف با گروه‌هایی با هر اندازه کمک می‌کنند.

آماده باشید تا از اینکه چقدر ساده و آسان برای همه استفاده می شود شگفت زده شوید. این کتاب به شما نشان می دهد که چگونه با توضیحات دقیق برای به کار بردن آنها در عمل به همراه نکاتی در مورد نحوه شروع و تله هایی که باید از آنها اجتناب کنید. این روش‌های طراحی و تسهیلی را که کارشناسان استفاده می‌کنند، می‌گیرد و آنها را در دسترس هرکسی در هر سازمان یا ابتکاری، از خط مقدم تا C-suite قرار می‌دهد.

بخش اول: ساختار پنهان تعامل شما را با چارچوب مفهومی و واژگان ساختارهای رهایی بخش آشنا می کند. این ساختارهای رهایی بخش را با روش های مرسوم در تضاد قرار می دهد و مزایای استفاده از آنها را برای تغییر روشی که افراد با یکدیگر همکاری می کنند، یاد می گیرند و راه حل ها را کشف می کنند، نشان می دهد.


 

8- The DevOps Handbook

نحوه ایجاد چابکی، قابلیت اطمینان و امنیت در سطح جهانی در سازمان های فناوری

افزایش سودآوری، ارتقای فرهنگ کاری و پیشی گرفتن از اهداف بهره وری از طریق شیوه های DevOps.

بیش از هر زمان دیگری، مدیریت موثر فناوری برای رقابت تجاری بسیار مهم است. برای چندین دهه، رهبران فناوری برای ایجاد تعادل بین چابکی، قابلیت اطمینان و امنیت تلاش کرده‌اند. عواقب شکست هرگز بزرگتر نبوده است - خواه خرابی Healthcare.gov، نقض داده های دارنده کارت یا از دست دادن قایق با داده های بزرگ در ابر.

و با این حال، افراد با عملکرد بالا که از اصول DevOps استفاده می کنند، مانند گوگل، آمازون، فیس بوک، Etsy و Netflix، به طور معمول و قابل اعتماد صدها یا حتی هزاران بار در روز کد را به تولید می رسانند.

به دنبال پروژه Phoenix، کتاب راهنمای DevOps به رهبران نشان می دهد که چگونه می توانند این نتایج باورنکردنی را تکرار کنند، با نشان دادن نحوه ادغام مدیریت محصول، توسعه، QA، عملیات فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات برای ارتقای شرکت و پیروزی در بازار.


 

9- The Professional Product Owner

استفاده از اسکرام به عنوان یک مزیت رقابتی

راهنمای صاحبان محصول حرفه ای برای به حداکثر رساندن ارزش با اسکرام

"این کتاب روشی را برای برقراری ارتباط با خواسته‌هایمان، به طور متین، منسجم و با حداقل سر و صدا و زحمت ارائه می‌دهد."

- کن شوابر، رئیس و بنیانگذار Scrum.org
نقش مالک محصول بسیار مهمتر از همیشه است. اما موضوع بسیار بیشتر از مکانیک است: مسئولیت پذیری و تمرکز مجدد بر ارزش به عنوان هدف اصلی همه کارهایی است که انجام می دهید. در The Professional Product Owner، دو متخصص برجسته در مالکیت موفق محصول Scrum دقیقاً نحوه انجام این کار را نشان می دهند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید ارزش را در کجا پیدا کنید، اندازه گیری کنید و آن را در کل چرخه عمر محصول خود به حداکثر برسانید.


 

10- The Product Samurai

راهنمای مدیر محصول برای نوآوری مستمر

با تبدیل شدن شیوه های چابک به استاندارد، فراخوان برای رهبری محصول هرگز بلندتر نبوده است. در همین حال، مدیران محصول غرق در هم ترازی ویژگی ها و بحث های مالکان داخلی هستند. کند شدن توسط پیچیدگی فنی و سازمانی؛ و توسط فرهنگ شرکت ریسک گریز فلج شده است. چگونه می‌توانند روی نتایج واضح بازار تمرکز کنند وقتی ترس و عدم اطمینان راه را پنهان می‌کند؟ مدت‌ها پیش سامورایی‌ها دریافتند که چابکی به خودی خود کافی نیست. آنها درک کردند که رهبری ناشی از یک دیدگاه تزلزل ناپذیر، ارزش های روشن و تمرین بی وقفه تمرین های تمرینی هنرهای رزمی یا کاتا است. روش "سامورایی محصول" صرفا مجموعه ای از تاکتیک ها نیست. این تسلط بر یک نقش استراتژیک است که مستقیماً بر درآمد، حفظ مشتری و آگاهی تأثیر می گذارد. هدف فراتر از موقعیت‌یابی و رشد یک محصول واحد است. این کل خطوط تولید و تجارت را به عنوان یک کل در بر می گیرد. با استفاده از کاتاها در رهبری محصول، می‌توانیم «شمشیر چابکی» را برای درست کردن محصولات و ساختن محصولات مناسب به کار بگیریم. آن را بخوانید، تمرین کنید و مسیر توسعه محصولات عالی را که مردم واقعاً می‌خواهند دنبال کنید و دنیا را بهتر کنید. محل. «به خطر خودت بخوانید. این کتاب نحوه مدیریت محصولاتتان را تغییر خواهد داد.»


 

11- Product Mastery

از خوب تا مالکیت محصول عالی

اسکرام موفق ترین چارچوب برای توسعه محصول چابک است و در مورد چگونگی پیروی از فرآیند اسکرام مطالب زیادی نوشته شده است، اما کلید موفقیت در مهارت های رهبری صاحب محصول است.
تسلط بر محصول ویژگی‌های بهترین صاحبان محصول را بررسی می‌کند و بینشی در مورد تفاوت بین مالکیت خوب و عالی محصول ارائه می‌دهد و توضیح می‌دهد که چگونه بهترین صاحبان محصول برای موفقیت انگیزه دارند.
جف واتس در ادامه ی Scrum Mastery بسیار موفق، مطالعات موردی روشنگرانه تری را در مورد چگونگی بودن به اشتراک می گذارد:

قاطع با اطلاعات ناقص.
بی رحمانه در مورد به حداکثر رساندن ارزش و به حداقل رساندن ریسک.
از دامنه محصول شما مطلع شده است.
در سبک رهبری خود همه کاره باشید.
توانمندسازی ذینفعان پروژه
زمانی که چشم انداز خود را دنبال می کنید قابل مذاکره اس13ت.

خواندن این برای هر کسی که در تلاش توسعه محصول چابک است ضروری است.


 

12- Lean Change Management

شیوه های نوآورانه برای مدیریت تغییرات سازمانی

این کتاب به شما کمک می‌کند تا با ایجاد تغییر، تغییرات موفقیت‌آمیز را اجرا کنید و مقاومت تغییر را دور بزنید. کتاب این کار را از طریق مثال هایی انجام می دهد که چگونه شیوه های نوآورانه می توانند موفقیت برنامه های تغییر را به طور چشمگیری بهبود بخشند. این شیوه‌ها ایده‌هایی از Agile، Lean Startup، مدیریت تغییر، توسعه سازمانی و جوامع روانشناسی را ترکیب می‌کنند. این کتاب طرز فکر شما را در مورد تغییر تغییر خواهد داد. در این کتاب به موارد زیر خواهیم پرداخت:
چرا مقاومت در برابر تغییر ظاهر می شود و در مورد آن چه کاری نباید انجام دهید؟ و البته، چگونه می توان آن واکنش انسانی را به نفع همه افراد درگیر در فرآیند تغییر مهار کرد.
توضیحات گام به گام درباره نحوه ترکیب ایده‌ها از بسیاری از روش‌ها و چارچوب‌های تغییر برای ایجاد یک فرآیند مدیریت تغییر سفارشی‌شده که برای کمیسیون مناسب بود.
چگونه می توانید برنامه تغییر خود را دقیقاً همانطور که در کمیسیون انجام دادیم سفارشی کنید.
چگونه می توانید افراد تحت تاثیر را در تغییر در طراحی آن تغییر مشارکت دهید. کمک مستقیم به موفقیت برنامه تغییر.


 

13- Reinventing Organizations

راهنمای ایجاد سازمان هایی با الهام از مرحله بعدی در آگاهی انسانی

نحوه مدیریت سازمان ها به طور فزاینده ای قدیمی به نظر می رسد. نظرسنجی پشت سر هم نشان می‌دهد که اکثریت کارمندان احساس می‌کنند از شرکت خود جدا شده‌اند. اپیدمی سرخوردگی سازمانی بسیار فراتر از شرکت‌های آمریکایی است - معلمان، پزشکان و پرستاران حرفه‌های خود را به تعداد بی‌سابقه ترک می‌کنند، زیرا نحوه اداره مدارس و بیمارستان‌ها شغل آنها را می‌کشد. سازمان‌های دولتی و سازمان‌های غیرانتفاعی هدف والایی دارند، اما کار کردن برای این نهادها معمولاً به همان اندازه احساس بی‌روحی و بی‌جانی می‌کند. همه این سازمان‌ها از بازی‌های قدرت در سطوح بالا و ناتوانی در سطوح پایین‌تر، از جنگ داخلی و بوروکراسی، از جلسات بی‌پایان و توالی ظاهراً بی‌پایان تغییر و برنامه‌های کاهش هزینه رنج می‌برند.


 

14- Creating Great Teams

اگر مردم بتوانند انتخاب کنند که روی چه چیزی کار می کنند و با چه کسی کار می کنند، شادترین و بازده ترین هستند. تیم های خود گزینش این انتخاب را به مردم می دهند. با دستورالعمل های گام به گام در مورد چگونگی راه اندازی سریع و کارآمد تیم، تیم هایی با طراحی خوب و کارآمد بسازید تا بیشترین بهره را از سازمان خود ببرید. شما فرآیندی را ایجاد خواهید کرد که برای شما کار می کند، چه نیاز به تشکیل تیم از ابتدا داشته باشید، چه طراحی تیم های موجود را بهبود ببخشید، یا در آستانه یک تغییر تیم بزرگ باشید.

کشف کنید که چگونه بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک نیوزلند به طور کامل کسب و کار خود را از طریق Self-Selection بازسازی کرد. در این فرآیند، نحوه ایجاد گروه‌های با عملکرد بالا را با اجازه دادن به افراد خودسازماندهی در تیم‌های کوچک و چند کاره بیابید. راهنماهای گام به گام، نمودارهای آسان برای دنبال کردن، مثال‌های عملی، چک لیست‌ها و ابزارها به شما امکان می‌دهند تا یک فرآیند انتخاب خود را در سازمان خود اجرا کنید.


 

15- The Serving Leader

پنج اقدام قدرتمند برای متحول کردن تیم، کسب و کار و جامعه شما (مجموعه کن بلانچارد - حقایق ساده که ارزش افراد را در سازمان ها بالا می برد)

رهبر خدمتگزار
پنج اقدام قدرتمند برای متحول کردن تیم، تجارت و جامعه شما، نسخه 10 ساله، بازبینی و گسترش یافته

این افراد هستند که سازمان‌ها را عالی می‌سازند، پس چگونه رهبران می‌توانند به بهترین نحو به افراد خود کمک کنند تا به آن عظمت دست یابند؟ همانطور که کن جنینگز و جان استال ورت در این نسخه جدید از پرفروش‌ترین کتاب‌هایشان نشان می‌دهند، شما نمی‌توانید فقط عظمت را طلب کنید، بلکه باید از آن الهام بگیرید. مؤثرترین رهبران فقط در مقابل مردم خود نمی ایستند، بلکه پشت سر آنها نیز می ایستند. همانطور که یکی از شخصیت های کتاب اشاره می کند، "شما با اولویت دادن به دیگران واجد شرایط اولین بودن هستید." این مفهوم متناقض به نظر می رسد، اما به نتایج خارق العاده ای منجر می شود - و The Serving Leader دقیقاً چگونگی و چرایی آن را نشان می دهد.


 

16- Turn the Ship Around!

یکی از 12 بهترین کتاب تجاری تمام دوران…. اصول جاودانه توانمندسازی رهبری.» 

"بهترین راهنمای نحوه کار در همه جا برای مدیران در زمینه تفویض اختیار، آموزش و رانندگی با اجرای بی عیب و نقص." -فورچون

از آنجایی که کشتی را بچرخانید! در سال 2013 منتشر شد، صدها هزار خواننده از داستان واقعی دیوید مارکت، کاپیتان سابق نیروی دریایی الهام گرفتند. بسیاری از بینش‌های او را در سازمان‌های خود به کار برده‌اند، و محیط‌های کاری را ایجاد کرده‌اند که در آن همه مسئولیت اعمال خود را بر عهده می‌گیرند، جایی که پیروان رشد می‌کنند و رهبر می‌شوند، و تیم‌های شادتر به طور چشمگیری نتایج بهتری می‌آورند.

 

 

نویسنده علی امینی

 


برای ثبت سفارش کتاب ها کلیک کنید



برای شبکه سازی در جامعه اسکرام مستر ها و اجایل کوچ ها، به  گروه تلگرامی اجایل‌شو بپیوندید.

برای عضو شدن کلیک کنید.

 


 

 

اجایل‌شو شما را به مطالعه مطلب زیر دعوت می کند:

User Story Life Cycle چیست ؟

چرا از اسکرام استفاده می‌کنیم ؟

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

شما هم می توانید مطلب خود را بنویسید !

در خواست عضویت

دیگر نوشته‌ها

جهت شبکه سازی و ارتباط با دیگر اسکرام مسترها و اجایل کوچ ها به گروه تلگرامی اجایل‌شو وارد شوید .​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید