چطور نقشه راه محصول طراحی کنیم ؟

چطور نقشه راه محصول طراحی کنیم ؟
نقشه راه محصول سندی است که جهت‌گیری و استراتژی یک محصول را در طول زمان ترسیم می‌کند. این یک ابزار حیاتی برای مدیران محصول است که به آنها کمک می‌کند تا با ذینفعان کلیدی ارتباط برقرار کنند، چشم‌انداز محصول را تراز کنند و پیشرفت را به سمت اهداف استراتژیک دنبال کنند.
ادامه مطلب

چطور تسک ها را اولویت بندی کنیم

چطور تسک ها را اولویت بندی کنیم
اولویت‌بندی وظایف، فرآیندی است که در آن ترتیب وظایف بر اساس فوریت و اهمیت آن‌ها تعیین می‌شود. هدف این است که مدیریت زمان و بهره وری خود را با تمرکز و سازماندهی وظایفی که باید تکمیل شود، بهبود ببخشید. اولویت‌بندی وظایف اغلب به معنای کنار گذاشتن کاری است که می‌خواهید انجام دهید و در عوض به مسئولیت‌های سخت‌تر یا چالش‌برانگیزتر رسیدگی کنید. اولویت‌بندی وظایف یک فرآیند است که می‌توانید از چندین مرحله، تکنیک و نکته برای کمک به تمرکز مؤثر و مدیریت زمان خود استفاده کنید.
ادامه مطلب

چگونه تیم ها را از نظر چابکی بالغ کنیم ؟

چگونه تیم ها را از نظر چابکی بالغ کنیم ؟
بلوغ چابکی معیاری است که نشان می‌دهد تیم اسکرام شما تا چه اندازه از شیوه‌های Agile استفاده می‌کند و آن‌ها را بهبود می‌بخشد. تیم شما زمانی در اوج بلوغ است که همه ارزش‌های Agile را به واقعیت بدل می کند. یک تیم بالغ نیز به طور مداوم فرآیندهای Agile را بهبود می بخشد. در مدیریت پروژه، روش شناسی چابک "Agile methodology" رویکردی است که در آن تیم ها بسیاری از نسخه های کاری یک محصول را ارائه می دهند که ارزشی را برای مشتری فراهم می کند.
ادامه مطلب

معرفی 20 کتاب کاربردی برای مدیران محصول

معرفی 20 کتاب کاربردی برای مدیران محصول
مدیریت محصول به عنوان یکی از نقاط کلیدی در موفقیت هر تیم توسعه و هر سازمان فعال در حوزه فناوری اطلاعات به شمار می‌آید. یک مدیر محصول با مسئولیت‌های گسترده از تحلیل بازار تا استراتژی‌گذاری و تا سرانجام توسعه محصول و بهبود طراحی تجربه کاربری، در تمام مراحل سیکل حیات محصول نقش دارد. این نقش بسیار چالش‌برانگیز است و از مدیر محصول نیاز به داشتن دانش گسترده در زمینه‌های مختلف دارد.
ادامه مطلب

User Story Life Cycle چیست ؟

User Story Life Cycle چیست ؟
هنگامی که از چرخه عمر یک داستان کاربر صحبت می کنیم، به معنای مراحل مختلفی است که قبل از اینکه انجام شده در نظر گرفته شود و مقدار مورد نظر را تحویل دهد، از آن عبور می کند. اولین مرحله از چرخه عمر یوزر استوری در Agile زمانی است که الزامات مشتری تعریف می شود و چرخه حیات زمانی به پایان می رسد که داستان کاربر به کاربر تحویل داده شود. این یک ابزار ضروری برای پیگیری چگونگی توسعه محصول و کیفیت آن است. لایف سایکل داستان کاربر نیز برای نظارت بر سرعت پیشرفت محصول ضروری است. یکی دیگر از کاربرد های قابل توجه لایف سایکل یوزر استوری افزایش شفافیت در کار تیم است زیرا فعالیت های آن بیشتر قابل مشاهده است.
ادامه مطلب

بهبود مستمر | Continuous improvement یعنی چه ؟

بهبود مستمر | Continuous improvement یعنی چه ؟
مسئله اصلی این است که داده ها به ما دید وسیع تری از اتفاقات گذشته می دهند و میتوانند به ما در تحلیل فرایند ها کمک کنند، اینجاست که می توانیم مشکلات با کمک تیم کشف کرده و سپس برای آنها راه حل بهبودی مطرح کرد. جلساتی مانند رتروسپکتیو دقیقا برای چنین ارزیابی هایی بوجود آمده است. چنین فرایندی به ما کمک می کند بهبود مستمر در تیم ایجاد کنیم و هربار که پیش می رویم ارزشی را به مجموعه ارزش قبلی اضافه کنیم یا مواردی را که دیگر برای ما هیچ ارزشی بوجود نمی آورد را حذف کنیم، فراموش نکنیم که سادگی یکی از راز های بهبود مستمر است.
ادامه مطلب

تخمین چابک | Agile Estimation

تخمین چابک | Agile Estimation
امروزه «چابک» موضوعی پرشور در بسیاری از بحث‌های توسعه نرم‌افزار است. سوالات زیادی پیرامون Agile وجود دارد، همه درباره آن را می‌پرسند و همه سعی می‌کنند چابک باشند. اما در عین حال، سوء تفاهم و سردرگمی زیادی در مورد عملکرد آن وجود دارد، به خصوص در مورد تخمین.     قبل از همه اینها بیاید بپرسیم چرا تخمین چابک لازم است؟ تخمین چابک"Agile Estimation" نقش اساسی در برنامه ریزی و مدیریت توسعه یک …
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

در خواست عضویت

شما هم می توانید مطلب خود را بنویسید !

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید