ارزش های اسکرام

 

ارزش های اسکرام

 

در اجایل شو  می خوانید، اسکرام بر اساس سه ستون اصلی بنا نهاده شده است . این سه رکن عبارتند از: شفافیت، بازرسی و سازگاری. این ستون ها باعث می شد که تیم به طور مشترک کار کنند، با تغییرات سازگار شوند و به تصمیمات یکدیگر در طول کار احترام بگذارند.

 

 

اسکرام یک استراتژی نیست بلکه یک نوع فرآیند قابل تکرار است. اسکرام چارچوبی از استانداردها، نقش ها و شیوه هاست. این چارچوب افراد و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا دریابند چه چیزی برای آنها بهتر است. فرآیندهای اسکرام خاص هستند و به زمان و قرارمدار های تیمی وابسته اند.

 

scrum values

 

همراه با فرآیندهای اسکرام، ارزش‌های اصلی اسکرام وجود دارند که چارچوب اسکرام مبتنی بر آن است. که عبارتند از:

- تعهد (Commitment)
- تمرکز(Focus)
- آزادی عمل(Openness)
- احترام(Respect)
- شجاعت (Courage)

 

در ادامه اجایل شو دید دقیق تری از ارزش های اسکرام، نحوه هدایت کار، اقدامات و رفتار در رابطه با اسکرام  را برای شما آورده است.

 

1- تعهد (Commitment)

تیم های اسکرام باید متعهد به پیشرفت باشند و مایل به داشتن اهداف عملی و پایبند به آنها باشند. این یک فعالیت تیمی است که در آن شما بخشی از یک تیم هستید و مسئولیت دارید که با هم کار کنید و به تعهدات خود عمل کنید.

 

این مورد را می توان به سه روش بیان کرد:

•  تعهد مبتنی بر اسپرینت - اسپرینت اهداف واقع بینانه و مدت زمان کوتاهی را برای دستیابی به این اهداف منعکس می کند. بنابراین، تیم باید به وظایف خود متعهد باشد تا به اهداف اسپرینت دست یابد.
•  تعهد به عنوان یک تیم - به عنوان یک تیم، باید از تغییرات استقبال کنید و سازگاری را نشان دهید. به عنوان یک تیم، می توانید به اهداف پروژه در بخش های کوچکتر دست پیدا کنید. در صورت مطرح شدن هر موضوعی، تیم می‌تواند جمع شود و با یکدیگر گفتگو کند تا راه‌حل مشخصی برای مقابله با آن ارائه شود.
•  تعهد به عنوان یک فرد - به عنوان فردی در یک تیم، باید تا آنجا که می توانید برای رسیدن به هدف اسپرینت مشارکت کنید. این نشان دهنده تعهد شما به عنوان یک فرد است. به عنوان یک فرد، می توانید تعهد خود را به یادگیری، همکاری، پیروی از ارزش های اسکرام، نرم افزار کار و غیره نشان دهید.

 

2 - تمرکز(Focus)
یک رویکرد تکراری-افزاینده(iterative-incremental) و تحویل به موقع(timely delivery) در اسکرام به ما کمک می کند تا روی هدف پروژه متمرکز بمانیم. زمانی که الزامات مشخص شد و هدف تعیین شد، موثرترین راه برای رسیدن به هدف، هدف گرایی است. این به شما انگیزه می‌دهد تا سریع‌تر، بهتر و بازدهی بیشتری داشته باشید. با تمرکز بیشتر بر روی یک هدف، می توانید از هدر رفتن منابع جلوگیری کنید و به موقع تحویل دهید(deliver on time). این ارزش اسکرام نرخ کمتری از ریسک ها را افزایش می دهد و زمان کافی را برای بهبود و ارائه موارد ضروری فراهم می کند.

 

3 - آزادی عمل(Openness)

القای اسکرام به شفافیت و آزادی نیاز دارد. ما باید واقعیت را با یک هدف نهایی خاص بررسی کنیم تا تنظیمات معقولی انجام دهیم. اعضای تیم باید در مورد کار، پیشرفت، آموخته های خود و مسائلی که با آن روبرو هستند، آزادی اختیار داشته باشند. همچنین، شما باید آماده کار با همکاران باشید، و افراد را به عنوان یک فرد تشخیص دهید، نه دارایی، روبات یا قطعات سخت افزاری قابل تعویض.

 

شما باید همیشه آماده همکاری با سهامداران از نظر سفارشات و توانایی ها و همچنین آماده همکاری با اعضای تیم در شرایط گوناگون باشید. به عنوان یکی از اعضا تیم، باید نسبت به ، به اشتراک گذاری بازخوردها گشاده رو باشید و نحوه صحیح آن را ترویج کنید.

 

4 - احترام(Respect)

به عنوان بخشی از تیم اسکرام، باید به همکاران، تصمیمات و تجربه آنها احترام بگذارید. به عنوان یک عضو تیم کارآمد، باید به تنوع نیز احترام بگذارید. شما باید با ساختن چیزی که مردم به آن علاقه ای ندارند به سهامداران خود احترام بگذارید. شما باید با حل مشکلات کاربران خود به همان اندازه به آنها احترام بگذارید. به عنوان یک عضو تیم مسئول، باید به طور کامل به چارچوب اسکرام و نقش های اسکرام مرتبط با آن پایبند باشید. به عنوان بخشی از تیم اسکرام، باید به مهارت ها، دانش و بینش یکدیگر احترام بگذارید.

 

5 - شجاعت (Courage)

سازگاری با تغییر، بستر هر پروژه اسکرام را تشکیل می دهد و برای پذیرش تغییر، شجاعت لازم است.

اسکرام هر چیزم لازم  برای ریسک و کشف راه حل های بهینه را دارد. به تیم اسکرام اجازه داده می شود تا به روش های مختلف برای بهترین و مناسب ترین راه حل ها فکر کنند و پیاده سازی چیزهای جدید در پروژه  را امتحان کنند.

با اتخاذ این 5 ارزش اسکرام در پروژه، در نهایت، تیم خود را وادار می‌کنید از اصول اولیه اسکرام پیروی کنند. پیروی از این ارزش ها به هماهنگ کردن تیم کمک می کند تا آنها با یکدیگر برای ایجاد ایده های منحصر به فرد و نتایج بهتر همکاری کنند.

 

 

مترجم و نویسنده : علی امینی

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

شما هم می توانید مطلب خود را بنویسید !

در خواست عضویت

دیگر نوشته‌ها

جهت شبکه سازی و ارتباط با دیگر اسکرام مسترها و اجایل کوچ ها به گروه تلگرامی اجایل‌شو وارد شوید .​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید