Scrum of Scrums چیست ؟

Scrum of Scrums چیست ؟
Scrum of Scrums  یک رویکرد برای هماهنگی بین تیم های متعدد در اسکرام می باشد، که اسکرام آف اسکرام یا SOS نامیده می شود. این فریمورک شامل تیم های مختلفی می شود تا کار بین تیمی خود را هماهنگ کنند. تیمی که با SOS درگیر است از اعضای فردی تیم های توسعه مختلف تشکیل شده است. این تیم توسعه است که تصمیم می گیرد چه کسی باید به Scrum of Scrums اساین شود، فرد باید دارای مهارت های نرم بالا مانند سخنرانی و رهبری باشد تا مشکلات وابسته بین تیمی را حل کند.
ادامه مطلب

نمودار Burndown چیست؟

نمودار Burndown چیست؟
نمودار برندان یک نمایش گرافیکی از ساعات تلاش تخمین زده شده برای یک دوره زمانی معین در طول یک اسپرینت است. رسم کل ساعت‌های تلاش باقی‌مانده برای هر کار ناقص در یک روز معین، بر روی یک نمودار، منجر به نمودار فرسودگی اسپرینت می‌شود که  برای نشان دادن پیشرفت کاربرد دارد،  یک نمونه burndown chart در تصویر زیر آورده شده است.
ادامه مطلب

نمودار Burn-up چیست؟

نمودار Burn-up چیست؟
انتشار نمودار Burn-up در اسکرام منجر به ایجاد یک مزیت بزرگ می‌شود و  به اعضای درگیر در پیشرفت پروژه، اجازه می دهد تا مسائلی مانند انحراف از مسیر پروژه برنامه ریزی شده را بهتر درک کنند. نمودار پیشرفت تیم در جهت دستیابی به هدف انتشار را با ردیابی میزان کاری که تیم قبلاً پوشش داده است، به این معنا که تیم توانایی انجام چه حجمی از کار را دارد، نشان می‌دهد. …
ادامه مطلب

تیم های Cross-functional

تیم های Cross-functional
  تیم  cross-functional چیست؟ تیم  cross-functional چیست؟  اصطلاح "تیم های cross-functional" یا فرا وظیفه ای با Agile مرتبط است. یک تیم  cross-functional دارای افرادی است که مهارت های مختلفی برای انجام کار دارند. به این معنی که در یک تیم، افرادی وجود داشته باشند که آزمایش، کدگذاری، تجزیه و تحلیل، مستندسازی و سایر کارهایی که برای پیشرفت پروژه نیاز است  را انجام دهند و وابستگی ما برای انجام تسک ها …
ادامه مطلب

معرفی 16 کتاب آموزشی اسکرام

معرفی 16 کتاب آموزشی اسکرام
با توجه به اینکه اجایل و اسکرام بر مبنای تجربه گرایی بنا نهاده شده است اما قرار نیست همه چیز را تجربه کنیم! تجربه همیشه هزینه دارد، ما می توانیم با استفاده از تجربیات افرادی که هزینه آن را پرداخته اند با تجربه انها آشنا شده و هزینه کم تری برای درک عمیق آن بپردازیم، فهم و درک کافی از این کتاب ها به شما کمک می کند به راحتی در آزمون های PSM شرکت کنید و با امتیاز بالا در آزمون قبول شده و مدرک مورد نظر را اخذ نمایید.
ادامه مطلب

معیار های اندازه گیری در اسکرام

معیار های اندازه گیری در اسکرام
معیارهای Scrum و KPIها بخشی از خانواده گسترده تری ازKey performance indicators (KPIs) های چابک"agile" هستند. معیارهای چابک شامل معیارهای لین "lean" است که بر جریان ارزش یک سازمان به مشتریانش متمرکز است و معیارهای کانبان"Kanban" که بر گردش کار و انجام وظایف تمرکز دارد. در حالی که بیشتر معیارهای اجایل برای تیم‌های اسکرام قابل اجرا هستند، معیارهای خاص اسکرام بر تحویل نرم‌افزار قابل پیش‌بینی"predictable software delivery" تمرکز می‌کنند و مطمئن می‌شوند که تیم‌های اسکرام حداکثر ارزش را در هر تکرار"iteration" به مشتریان ارائه می‌دهند.
ادامه مطلب

جلسه رترو چیست

جلسه رترو چیست
جلسات رترو فرصتی را برای کل تیم اسکرام فراهم می‌کند تا برای مدت کوتاهی از دویدن دست بردارند و کمی اندیشه کنند. Sprint Retrospective بخش زمانبندی شده مشخصی "timebox"، از تیم‌های اسکرام است که می‌توانند آنچه را که در حال رخ دادن است، نحوه کارشان و راه‌های بهتری را برای بهبود شناسایی کنند و برای اجرای این بهبودها برنامه‌ریزی کنند.
ادامه مطلب

تخمین چابک | Agile Estimation

تخمین چابک | Agile Estimation
امروزه «چابک» موضوعی پرشور در بسیاری از بحث‌های توسعه نرم‌افزار است. سوالات زیادی پیرامون Agile وجود دارد، همه درباره آن را می‌پرسند و همه سعی می‌کنند چابک باشند. اما در عین حال، سوء تفاهم و سردرگمی زیادی در مورد عملکرد آن وجود دارد، به خصوص در مورد تخمین.     قبل از همه اینها بیاید بپرسیم چرا تخمین چابک لازم است؟ تخمین چابک"Agile Estimation" نقش اساسی در برنامه ریزی و مدیریت توسعه یک …
ادامه مطلب

مدیر محصول کیست و چه وظایفی برعهده دارد؟

مدیر محصول کیست و چه وظایفی برعهده دارد؟
نقش مدیر محصول یا Product Manager در اسکرام چیست؟ باید توجه داشت که مدیر محصول در اسکرام مدیر آدم ها نیست!  وجود مالک محصول کارایی و بهره وری را افزایش می دهد، توانایی تیم را برای ارائه ارزش به حداکثر می رساند، برای انجام این کار به طور موثر، یک مدیر باید نقش های زیر را انجام دهد
ادامه مطلب

Planning Poker | پلنینگ پوکر چیست ؟

Planning Poker | پلنینگ پوکر چیست ؟
برنامه ریزی به روش پوکر برای فرار از تأثیرپذیری سایر شرکت کنندگان از یک دیگر استفاده می شود به اصطلاح به این تاثیرپذیری "بایاس شدن ذهن" هم گفته می شود . اگر یک عدد گفته شود، می تواند به عنوان یک توصیه در نظر گرفته شود و بر تخمین سایر اعضای تیم تأثیر بگذارد. همچنین، برنامه ریزی پوکر افراد را وادار می کند که آزادانه فکر کنند و شماره های خود را به طور همزمان پیشنهاد دهند. این فعالیت زمانی انجام می شود که همه اعضای تیم کارت خود را به طور همزمان فاش کنند.
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

در خواست عضویت

شما هم می توانید مطلب خود را بنویسید !

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید