محدودیت های WIP

محدودیت های WIP
   محدودیت های WIP چیست؟  WIP مخفف Work In Progress است که مفهومی  از میزان کاری که برای رسیدن به هدفی  شروع شده اما  هنوز تکمیل نشده است را ارائه می دهد. با در نظر گرفتن این تعریف، محدودیت های WIP تعیین کننده حداکثر مقدار کاری است که می تواند در هر وضعیت گردش کار وجود داشته باشد.  با محدود کردن مقدار کار در حال انجام (WIP) و کشف سرعت …
ادامه مطلب

اسپرینت پلنینگ مبتنی بر سرعت چیست ؟

اسپرینت پلنینگ مبتنی بر سرعت چیست ؟
در طول برنامه ریزی اسپرینت، سرعت یک تیم به عنوان ورودی برای اسپرینت بعدی استفاده می شود. تیم از داده‌های سرعت(Velocity) استفاده می‌کند و  آن را در اسکرام ارزیابی و سپس بر اساس نتایج بدست آمده سعی می کنند آن را افزایش دهند تا یک ارزش مشخص برای مشتری به ارمغان بیاورند. تیم با ارزیابی سرعت خود در چندین اسپرینت گذشته، می‌تواند یک دید کلی در مورد اینکه چگونه تغییر در یک فرآیند خاص می‌تواند به ارائه ارزش قابل اندازه‌گیری مشتری تأثیر بگذارد، به دست می آورد.
ادامه مطلب

اسپرینت پلنینگ مبتنی بر ظرفیت چیست ؟

اسپرینت پلنینگ مبتنی بر ظرفیت چیست ؟
برنامه‌ریزی اسپرینت مبتنی بر ظرفیت "Capacity-based sprint planning" ، که برنامه‌ریزی اسپرینت مبتنی بر تعهد"Commitment-based Sprint planning" نیز نامیده می‌شود، بر اساس ظرفیت"capacity" موجود تیم (بر حسب ساعت) برای اسپرینت"sprint" است و سعی می‌کند این ظرفیت را به طور موثر و بدون بارگذاری بیش از حد"overburdening"  و کمتر از میزان تعهد اعضای تیم پر کند. برنامه ریزی مبتنی بر ظرفیت به 3 دلیل اصلی که در ادامه توضیح داده شده است به عنوان روش بهتری برای برنامه ریزی اسپرینت محسوب می شود.
ادامه مطلب

Sprint چیست؟

Sprint چیست؟
  براساس آنچه در راهنمای اسکرام آمده :  اسپرینت‌ها ضربان قلب اسکرام هستند، جایی که ایده‌ها به ارزش تبدیل می‌شوند. آنها رویدادهایی با طول ثابت یک ماهه یا کمتر برای ایجاد ثبات هستند. هر اسپرینت نبض تپنده اسکرام است با تکرارهای منظم کوتاه که timebox آن تا چهار هفته است.هدف  اسپرینت این است که تکرارهای کوتاه را با زمان کافی بین یک هفته تا یک ماه حفظ کند تا تیم …
ادامه مطلب

User Story چیست ؟

User Story چیست ؟
مزیت اصلی داستان های کاربر"User Stories" این است که تمرکز را از نوشتن مداوم داستان ها به مکالمات مؤثر هدایت می کنند. این مکالمات ابزارهای آسانی برای تغییر اطلاعات و ترکیب آنها برای اطمینان از مدیریت و درک صحیح الزامات توسط همه فراهم می کند. این مکالمات می تواند شفاهی باشد یا بصورت مستند همراه با محدودیت های ما ثبت شود. اگر ما یک طرح UI یا توضیحی از قوانین تجاری داشته باشیم که نوشته شده باشد، ممکن است باعث بهبود و شفافیت در آنها شود.
ادامه مطلب

چرا از اسکرام استفاده می‌کنیم ؟

چرا از اسکرام استفاده می‌کنیم ؟
اسکرام یکی از محبوب ترین روش های اجایل است که در همه ابعاد در حال بهبود است. این یک روش تطبیقی "adaptive" ، سریع، انعطاف پذیر"flexible" ، افزایشی "incremental" ، تکرارشونده "iterative" و موثر"effective" است که برای ارائه سریع ارزش های مهم در طول پروژه طراحی شده است .اسکرام مسئول حفظ شفافیت "Transparency" ارتباطات در طول یک پروژه است.
ادامه مطلب

برنامه ریزی انتشار (Release Planning) در اسکرام چیست ؟

برنامه ریزی انتشار (Release Planning) در اسکرام چیست ؟
هدف از برنامه ریزی انتشار (Release Planning) ، کشف گام منطقی بعدی در دستیابی به هدف محصول است. بسیاری از سازمان‌هایی که اسکرام را اجرا می‌کنند، از طریق برنامه‌ریزی انتشار اولیه، یک طرح انتشار مقدماتی ایجاد می‌کنند. معمولا برنامه ریزی انتشار اولیه یک الی 2 روز طول می کشد. این زمان ممکن است بر اساس اندازه انتشار و آشنایی اعضای تیم با مفاهیمی که ایجاد می شود متفاوت باشد.
ادامه مطلب

DoR یا Definition Of Ready چیست؟

DoR یا Definition Of Ready چیست؟
"تعریف آماده" (Definition of Ready) مربوط به داستان کاربر (User Story) است، جایی که داستان کاربر (User Story) آماده است که به یک اسپرینت (زمان محدودی که تیم برای توسعه و ارائه ویژگی‌های نرم‌افزار دارد) برده شود
ادامه مطلب

ارزش های اسکرام

ارزش های اسکرام
اسکرام یک استراتژی نیست بلکه یک نوع فرآیند قابل تکرار است. اسکرام چارچوبی از استانداردها، نقش ها و شیوه هاست. این چارچوب افراد و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا دریابند چه چیزی برای آنها بهتر است. فرآیندهای اسکرام خاص هستند و به زمان و قرارمدار های تیمی وابسته اند.
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

در خواست عضویت

شما هم می توانید مطلب خود را بنویسید !

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید